دنیاى امروز تشنه صلح و امنیت و محبت است

دنیاى امروز تشنه صلح و امنیت و محبت است


آیت اللّه العظمى مکارم شیرازى فرمودند: غناى فرهنگى و عقلانیت شیعه باعث شده فرهنگ شیعى بیش از گذشته مورد توجّه جهانیان قرار گیرد.‌

معظم له در دیدار مسئولین مجمع جهانى اهل بیت(علیهم السلام) با اشاره به جایگاه شیعه در جهان معاصر اظهار داشتند: انقلاب اسلامى و قدرت و امنیت ایران اسلامى و نیز مقاومت شجاعانه حزب اللّه لبنان در برابر رژیم صهیونیستى از عوامل مهم معرفى شیعه به جهانیان مى باشد.

معظم له افزودند: امروز براى شنیدن پیام اسلام در دنیا گوش هاى شنواى زیادى وجود دارد و براى گرایش به مذهب شیعه این علاقه بیشتر از سایر مذاهب است. و بر اساس عقلانیت فرهنگ شیعى مى توانیم معارف اهل بیت(علیهم السلام)را در دنیا بدون اینکه به مقدّسات دیگران اهانت کنیم، گسترش دهیم.

ایشان ادامه دادند: اگر ما معارف اهل بیت(علیهم السلام) را خوب عرضه کنیم حتى اهل سنّت نیز آن را مى پذیرند، در مصر و در شمال آفریقا و مناطق دیگر حتى در خود مکه و مدینه علاقه مندان فراوانى به مکتب اهل بیت(علیهم السلام) دیده مى شود.

آیت اللّه العظمى مکارم شیرازى با اشاره به سستى عقائد و مبانى اعتقادى وهابیت، فرمودند: وهابیت تندرو باید دست و پاى خود را جمع کند دورانش سپرى شده است، زیرا این فرقه به قتل و آدم کشى معروف شده اند و در فرهنگى که براى خود ساخته است، به هیچ کس رحم نمى کند. و دنیاى امروز تشنه صلح و صفا و امنیت و محبت است.

ایشان با بیان اینکه در برابر وهابیت باید حالت تهاجمى داشته باشیم، فرمودند: دارا بودن برنامه مدون، جامع و کارآمد، تربیت افراد توانمند، دلسوز و سرمایه گذارى گسترده سه عامل مهم براى موفقیت در عرصه معرفى و توسعه معارف اهل بیت(علیهم السلام) در دنیا است.

معظم له با تأکید بر همکارى سازمانها و مراکز علمى ـ فرهنگى شیعه، فرمودند: مجمع جهانى اهل بیت مى تواند با سازمان حوزه ها و مدارس علمیّه خارج از کشور تعامل بهترى داشته باشد و با استفاده از ظرفیتهاى هر دو مجموعه براى پیشبرد اهداف اسلام تلاش نماید، حوزه هاى علمیه را در خارج کشور فعال کنند و از مبلغان آنها بهره بگیرند.

ایشان بر توجه مسئولین کشور به ترویج و نشر معارف اهل بیت و لزوم سرمایه گذارى کافى تأکید نمودند و تصریح کردند: فرصت خوبى براى گسترش معارف اهل بیت(علیهم السلام) فراهم شده است و باید از این فرصت به خوبى بهره مند شویم.

برچسب ها :
captcha