هیئات مذهبى نباید سکوى پرشى براى بعضى از احزاب قرار گیرد

هیئات مذهبى نباید سکوى پرشى براى بعضى از احزاب قرار گیرد


آیت الله العظمى مکارم شیرازى در این دیدار، با اشاره به حدیثى از پیامبر اکرم(صلى الله علیه وآله)درباره تأثیر حب خدا و اهل بیت(علیهم السلام) در دنیا و آخرت فرمودند: هیئات مذهبى کارها را باید با برنامه ریزى گروهى به پیش ببرند و فعالیت هاى فردى به جایى نمى رسد.‌

ایشان ضمن تأکید بر اهمیت هیئت هاى مذهبى افزودند: هیئت هاى مذهبى احیاء گر مکتب تشیع مى باشند. در زمان هاى تاریک و خفقان زمان شاه این هیئت ها بودند که باعث زنده شدن مکتب اسلام شدند. در سایه هیئات مذهبى مردم اعتقاد دینى، اخلاق دینى، احکام دینى و مسائل دینى خودشان را یاد مى گیرند.

معظم له فرمودند: اگر این هیئت ها به وظایف خود به درستى عمل کنند، آموزشگاهى بزرگ براى احیاى مکتب اسلام است و به یقین مورد عنایت امام زمان(عجل الله تعالى فرجه الشریف) خواهد بود.

ایشان با اشاره به تبلیغات گسترده علیه دین اسلام و مکتب تشیع فرمودند: وجود هیئت هاى مذهبى در حال حاضر، مؤثر و وظایف آنها سنگین است.

آیت الله العظمی مکارم وظیفه هیئات را مهم و مقدس بر شمردند و تأکید کردند: بچه ها، جوانان و نسل هاى بعدى را بسوى هیئت ها دعوت کنید و با روحیه هیئتى آشنا سازید تا بتوانند در آینده پرچم عزادارى اهل بیت(علیهم السلام) را برپا داشته باشند.

ایشان حضور جوانان در هیئت مذهبى را سودمند و مفید خواند و افزودند: آینده نظام و اسلام و تشیع بوسیله جوانانى که در هیئات مذهبى با برنامه ریزى دقیق و شور و عشق خاصى شرکت مى کنند، بیمه است و هرگاه جوانان از هیئات مذهبى دور شد، باید احساس خطر کرد.

معظم له در ادامه به برنامه ریزى صحیح در هیئت هاى مذهبى اشاره کردند و فرمودند: در برنامه ریزى ها باید با مشورت با همدیگر و به صورت گروهى انجام شود و نباید نظر یک فرد ملاک قرار گیرد.

ایشان در ادامه به نظارت بر مسائل مربوط به مداحان تأکید کردند و فرمودند: مداحان، خدمتگزاران دین و بلبلان باغ حسینى و پیروان خط دعبل، فرزدق و کمیت ها هستند و مداحان یکى از بازوهاى اسلام و تشیع است و ما به آنها احترام قائلیم.

ایشان به آفات مداحى ها اشاره نموده و فرمودند: مداحان عزیز باید به سه نکته مهم توجه داشته باشند: یکى اینکه محتواى اشعار آنها باید از سطح بالایى برخوردار باشند. دیگر اینکه آهنگ مداحى ها نیز متناسب با مجالس اهل بیت(علیهم السلام) باشد.

ایشان اخلاق مداحان و اعضاى هیئت را از نکات مهم بر شمردند و فرمودند: مداحان عزیز باید در اجتماع نیز با اخلاق باشند، چرا که جوانان آنان را الگوى خود قرار مى دهند و کسانى که در هیئت ها شرکت مى کنند نیز باید داراى اخلاق حسنه باشند.

آیت الله العظمی مکارم به هوشیارى تمام هیئت ها نسبت به عوامل نفوذى دشمنان تأکید کردند و گفتند: بعضى از افراد ناباب و نفوذى زیر پوشش مجالس مذهبى، فعالیت هایى براى مقاصد باطل و ناپاک خودشان کارهایى انجام بدهند که باعث وارد ضربه به مکتب تشیع گردد.

ایشان در پایان خاطرنشان ساختند: هیئات مذهبى نباید وارد مسائل جناحى و حزبى شوند، و نباید پایگاه و سکوى پرشى براى سوء استفاده بعضى از جناح ها ومقاصد خاص بعضى از احزاب قرار گیرد.

برچسب ها :
captcha