وحدت حوزه و دانشگاه قرنها وجود داشته، هدف گیرى دشمن در درجه اول دانشگاه هاست

وحدت حوزه و دانشگاه قرنها وجود داشته، هدف گیرى دشمن در درجه اول دانشگاه هاست


آیت الله العظمى مکارم شیرازى در جمع اعضاى ستاد پنجمین هم اندیشى وحدت حوزه ودانشگاه از سوى اساتید بسیجى فرمودند: هر وقت نام بسیج و دانشگاه را کنار هم مى بینیم به آن مباهات مى کنیم. دشمنان و مخالفان در تبلیغات خود سطوح بالاى جامعه را از بسیج بیگانه مى دانستند و بسیج را اقشار سطح پائین جامعه عنوان مى کردند وقتى اساتید دانشگاه در کنار تدریس فعالیت هاى بسیجى دارند دشمنان خلع سلاح مى شوند.‌

معظم له با اشاره به آیات و روایات معصومین(علیهم السلام) بیان داشتند: یکى از مبانى بسیج این است که با وفاداران به نظام و اسلام بجوشند و از بیگانگان اسلام و نظام دورى بجویند و در مقابل آنها بایستند.
ایشان افزودند: بسیج به طور عام چیزى است که اسلام آن را آورده و مبانى آن در اسلام است و در دنیاى غرب چیزى بنام بسیج وجود ندارد و اگر بسیج نبود ما در جنگ شکست مى خوردیم.
آیت الله العظمى مکارم فرمودند: بسیج باید در تمام جبهه هاى اقتصادى، سیاسى، اجتماعى و فرهنگى به فعالیت خود ادامه بدهد، که در زمان صلح جهاد همین کارهاست.
معظم له بیان داشتند: بسیج اساتید دانشگاه بسیار مسأله مهم و با ارزشى است چون هدف گیرى دشمن در درجه اول دانشگاه هاست، چون بسیارى از پست هاى کلیدى کشور و نظام در دست آنهاست و اگر بتوانند رنگ اسلامى را از دانشگاه ها بگیرند به هدف خود رسیده اند.
ایشان افزودند: آنچه مهم است بسیجى فعال بودن و در عمل بسیجى بودن است و دانشگاه مشکلاتى دارد که دغدغه اصلى ماست، از جمله گاه از نظر اخلاقى مسائلى مطرح مى شود که نه تنها بر ضد اسلام و نظام است بلکه دور از آداب سخن گفتن است و مردم انتظاراتى از اساتید دانشگاه دارند که از دیگران ندارند.
معظم له فرمودند: برنامه هاى دانشگاه باید با دقت و قدرت پیش برود و نباید حالت انفعالى به خود بگیرد و در مقابل ارزش هاى ضد اسلامى و نظام حالت تهاجمى داشته باشید .
آیت الله العظمى مکارم شیرازى با توجه به هفته حوزه و دانشگاه فرمودند: مسأله وحدت حوزه و دانشگاه بسیار مهم است و این وحدت قرنها وجود داشته که شیخ بهایى، خواجه نصیر طوسى و بوعلى سیناها و مانند آنها هم عالم دینى بوده اند و هم عالم دانشگاهى و این دو نهاد در هم ادغام بود ولى غربیها آن را کاملا جدا ساختند و در زمان طاغوت اگر یک استاد دانشگاه آشکارا دفاع از اسلام مى کرد همه حوزویان خوشحال مى شدند.

 

برچسب ها :
captcha