در برخورد با تهاجم فرهنگى انفعالى عمل نکنیم

در برخورد با تهاجم فرهنگى انفعالى عمل نکنیم


آیت الله العظمى مکارم شیرازى در دیدار سرپرست وزارت آموزش و پرورش ضمن بحث هاى مشروحى درباره مسؤولیت هاى وزارت آموزش و پرورش فرمودند: زمانى که اروپا قرون وسطاى خود را طى مى کرد و در ظلمت بود، علماى اسلام سردمدار علوم بودند. بنابراین باید سوابق علمى دانشمندان اسلام در کتاب هاى درسى تدوین شود و در اختیار جوانان قرار بگیرد تا بدانند دانشمندان اسلامى پایه گذار علوم بوده اند.‌

معظم له تأکید کردند: آموزش و پرورش اسلامى باید در برنامه ها، کتب و معلم از نظر تعلیمات اسلامى بیمه شود و کتب درسى مورد پالایش قرار گیرد و برنامه ریزى نیز به صورت دقیق باشد تا مرحله به مرحله قابل اجرا گردد. ایشان خواستار ایجاد بخش هاى پرورشى و قرآنى در کلیه بخش هاى آموزش و پرورش شدند.
ایشان فرمودند: همکارى آموزش و پرورش و حوزه باید مستمر باشد چون مسایل دینى از ظرافت خاصى برخوردار است و باید عده اى از فضلا انتخاب شوند و در این زمینه مسؤولیت پذیر باشند.
معظم له در بخش دیگرى از سخنان خود تأکید کردند: باید در گزینش افراد دقت لازم صورت گیرد.

آیت الله العظمی مکارم  شیرازی در ادامه خاطرنشان کردند: امروزه دریچه هاى گوناگونى از طریق ماهواره و اینترنت به روى جوانان گشوده شده و مى خواهند عقاید و اخلاق آنان را تخریب کنند و نباید حالت انفعالى به خود بگیریم، زیرا هر چه آنها قوى به میدان بیایند، فرهنگ غنى اسلام جوابگوى آنها است و باید از برنامه انرژى هسته اى عبرت بگیریم که در مقابل آنها ایستادگى کردیم و با اینکه با تمام قدرت به میدان آمده بودند سرانجام عقب نشینى کردند.

معظم له در ادامه افزودند: باید از نظر علمى ملتى پیش رو باشیم و براى این هدف استعدادهاى درخشان را بسیج کنیم، و زیر بناى این کار از آموزش و پرورش شروع و دانشگاه آن را ادامه دهد.
این استاد درس خارج فقه حوزه علمیه در پایان توصیه کردند: شجاعانه مانند رئیس جمهور تصمیم بگیرید و بخش معاونت پرورشى را به سرعت احیا کنید.

برچسب ها :
captcha