فروع، تاریخ، اخلاق و دین ما همه با قرآن عجین است

فروع، تاریخ، اخلاق و دین ما همه با قرآن عجین است


آیت الله العظمى مکارم شیرازى در دیدار معاون دارالقرآن کشور با بیان اینکه قرآن، پایه و اساس دین ماست، فرمودند: فروع و اصول دین ما، تاریخ دین ما، اخلاق دین ما، همه و همه با قرآن عجین است.‌

ایشان با اشاره به اقبال عمومى مردم به قرآن بعد از انقلاب اسلامى فرمودند: این اواخر فعالیت هاى خوبى در مورد تلاوت، صوت، ترجمه و تفسیر قرآن صورت گرفته است و باعث برکات معنوى زیادى براى کشور شده است، هر چند هنوز کافى نیست.
معظم له در ادامه به اوضاع کنونى جهان امروز اشاره کردند و فرمودند: در روزگارى که از طریق گوشى هاى همراه مفاسد اخلاقى و اجتماعى فراوانى منتشر و منعکس مى شود و افراد زیادى را آلوده مى سازد، ما باید در امور قرآنى کار و فعالیت هاى بیشترى بکنیم و باید کشور ما در امور قرآنى حرف اوّل را بزند و به وسیله آن بیمه شوند.
ایشان در ادامه از چاپ قرآن هاى عثمان طه و ترجمه هاى متفاوت آن انتقاد نمودند و افزودند: قرآن عثمان طه که با سرمایه هاى فراوان عربستان سعودى چاپ و منتشر شده و در ایام حج تبلیغ این قرآن ها مى شود، اشکالات فراوانى دارد. مقدار زیادى از این اشکالات از رسم الخط است. این رسم الخط در زمان پیامبر اکرم(صلى الله علیه وآله)قطعاً نبوده و بعداً وارد شده است، که حتى باعث گمراهى و اشتباه خوانندگان مى شود، به علاوه قرآن عثمان طه غلط هاى متعددى دارد که مربوط به رسم الخط است و باید اصلاح شود.

معظم له افزودند: وقت آن رسیده که علماى اسلام جلسه اى تشکیل بدهند و این اشتباهات را برطرف نمایند.

ایشان در ادامه به ترجمه هاى موجود اشاره نمودند و فرمودند: ترجمه هاى موجود اشکالاتى دارد. کسانى باید مترجم قرآن بشوند که حداقل یکبار تمام قرآن را تفسیر کرده باشد و با عقاید، فقه و مسائل اسلامى کاملا آشنا باشد و به ادبیات عرب و فارسى احاطه کامل داشته باشند.
آیت الله العظمی مکارم شیرازى در پایان به ترجمه اى اشاره نمودند که اخیراً از سوى وهابى ها به زبان فارسى منتشر شده و متأسفانه انحرافات مذهبى فراوانى در آن است، زیرا آیات ولایت را تفسیر به خلاف نموده اند و افزودند: وظیفه وزارت ارشاد است که از کسانى که دانسته یا ندانسته مسلمات شیعه را در ترجمه هاى انحرافى خود زیر سؤال برده اند، جلوگیرى نماید.

برچسب ها :
captcha