دیدار معظم له با نماینده ولى فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامى

دیدار معظم له با نماینده ولى فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامى


آیة الله العظمى مکارم شیرازى در این دیدار با اشاره به ضرورت توجه هر چه بیشتر به مسائل فرهنگى و عقیدتى در سپاه پاسداران انقلاب اسلامى تأکید کردند: سپاه نهادى نظامى و فرهنگى است و باید از فرهنگ بالاى اسلامى غنى بوده و آن را براى دیگران هم ارائه دهد.‌

ایشان افزودند: امروز باید خطر استحاله فرهنگى، سپاه را که مورد علاقه شدید دشمن است دست کم نگیریم و مسئولان این نهاد مهم و تأثیرگذار باید نسبت به این مسأله هوشیار باشند و روحیه سپاهیان عزیز را از بُعد اعتقادى به سطح بالایى برسانند.
این مرجع تقلید افزودند: اگر خداى نکرده روزى سپاه پاسداران فرهنگ غنى اعتقادى خود را از دست بدهد ما با مشکلات فراوانى روبرو مى شویم و دیگر نمى توانیم ادعا کنیم در برابر تمام دنیا توان ایستادگى داریم و دشمن هم در کمین همین مسأله است. دشمنان با القاى شبهات اعتقادى سعى مى کند که عقاید و روحیه جوانان و بسیجیان را ضعیف کند ولى با هوشیارى مسؤولان سپاه مخصوصاً روحانیونى که وظیفه آموزش عقیدتى سپاه را بر عهده دارند موفق نخواهند شد.
ایشان در ادامه افزودند: در سپاه پاسداران علاوه بر بُعد اخلاقى و عرفانى باید به مسائل عقیدتى و و ایمان به مبدأ و معاد توجه بیشترى شود، تا همه جهان را به گفته امام راحل محضر خدا بدانند و حیات جاویدان را حیات آخرت و شهادت در راه خدا را بزرگترین افتخار بشمرند.

آیة الله مکارم شیرازى در بخش دیگرى از سخنان خود با انتقاد از پخش بعضى آگهى هاى تبلیغاتى و بعضى سریال هاى تلویزیونى در صدا و سیما که تجمل گرایى را تبلیغ مى کنند، افزودند: این برنامه ها باعث ایجاد مشکلاتى در بسیارى از نقاط دوردست و محروم مى گردد.

ایشان در پایان بى حجابى و بدحجابى را از مشکلات جامعه دانسته و خاطرنشان کردند: نباید بگذاریم چند نویسنده و گوینده غرب زده در برابر برخورد با این معضل، موضع گیرى داشته باشند و ما در این مسائل نباید منفعلانه عمل کنیم.

برچسب ها :
captcha