دیدار معظم له با اعضای شورای عالی مجمع تقریب مذاهب اسلامی

دیدار معظم له با اعضای شورای عالی مجمع تقریب مذاهب اسلامی


آیت الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار با اعضای شورای عالی مجمع تقریب مذاهب اسلامی فرمودند: اهانت نکردن به مقدسات دیگران نقش مهمی در تقریب مذاهب اسلامی دارد.‌

آیت الله العظمی مکارم شیرازی صبح روز یکشنبه چهارم شهریورماه در دیدار با اعضای شورای عالی مجمع تقریب مذاهب اسلامی فرمودند: اسلام از ابتدا دارای روح وحدت جهانی بوده است و این مسأله در زمان ما پررنگ‌تر شده است.
ایشان در ادامه تصریح کردند: همان‌گونه که مسلمانان با هم ارتباط دارند دشمنان هم با هم بر علیه مسلمانان ارتباط دارند تا از این فرصت استفاده کنند و به اسلام و مسلمین ضربه وارد کنند.

معظم له در ادامه با اشاره به وحدت دشمنان برای ضربه زدن به اسلام فرمودند: به یقین در مقابل این همه دشمن نمی‌توان ایستادگی کرد مگر با داشتن وحدت و اتحاد و انسجام اسلامی.

آیت الله العظمی مکارم شیرازی در ادامه با اشاره به تعریف تقریب فرمودند: ما باید تعریف و شناخت روشنی از تقریب را برای مسلمانان بیان کنیم تا مسلمانان بفهمند که معنی دقیق تقریب بین مذاهب چیست.
ایشان در ادامه با بیان ضرورت احترام گذاشتن به مقدسات دیگران فرمودند: ما نباید به مقدسات دیگران اهانت کنیم زیرا این امر نقش مهمی در تقریب بین مذاهب اسلامی دارد.
معظم له با اشاره به راه‌های تحقیق میان مذاهب اسلامی فرمودند: یکی از راه‌های تحقیق میان مذاهب، بحث با ادبیات مؤدبانه است و ما باید برای حفظ مشترکات و از بین بردن تفرقه تلاش کنیم.
آیت الله العظمی مکارم شیرازی در پایان ضمن اشاره به تفرقه‌افکنی‌های دشمنان فرمودند: دشمن در حال تفرقه‌افکنی میان مذاهب است و ما وظیفه داریم که برای دفع این تفرقه‌افکنی‌ها تلاش کنیم.

برچسب ها :
captcha