معظم له با هشدار نسبت به تخریب فرهنگ جامعه، بر وظیفه سنگین حوزه علمیه و مراجع در برابر فرهنگ‌ جامعه تأکید کردند.

معظم له با هشدار نسبت به تخریب فرهنگ جامعه، بر وظیفه سنگین حوزه علمیه و مراجع در برابر فرهنگ‌ جامعه تأکید کردند.


حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی صبح روز چهارشنبه، نهم خرداد ماه در دیدار اعضای شورای فرهنگ عمومی استان قم بر وظیفه سنگین حوزه علمیه و مراجع در برابر فرهنگ‌ جامعه تأکید کردند و گفتند: دشمنان اسلام برای تضعیف انقلاب و شکست دادن آن همه تلاششان را بر اصل تخریب فرهنگی متمرکز کرده‌اند.‌

ایشان با بیان این ‌که دشمنان از تهاجم نظامی و محاصره اقتصادی ناامید شده‌اند، هشدار دادند: با توجه به گستره تهاجم فرهنگی، اگر روزی دشمن در این عرصه پیروز شود، دیگر کاری از ما ساخته نیست و همان حادثه‌ای که بر سر مسلمانان اندلس آمد بر سر ما هم خواهد آمد.

معظم له، هدف دشمنان را شبهه‌افکنی در باورها و آلودگی اخلاق نسل جوان دانستند و تأکید کردند: ظواهر جامعه اسلامی باید حفظ شود. اگر کسی هنجارشکنی در جامعه تبدیل به عرف ‌شود، دیگران هم احساس آزادی می‌کنند و جامعه به بیراهه می‌رود.

ایشان خواستار تغییر فرهنگی از راه اصلاح فکر و باورهای جامعه شد و بر برخورد با هنجارشکنان بر اساس شرع و قانون تأکید کردند.

معظم له در ادامه ایجاد مراکز ورزشی و تفریح‌های سالم برای جوانان را امری ضروری قلمداد کردند و افزودند: اگر این مسأله به درستی مورد توجه قرار گیرد، سرگرمی‌های سالم برای نسل جوان فراهم می‌شود.

ایشان همچنین اظهار داشتند: اگر تأسیس ورزشگاه‌ها و مراکز تفریحی درست اجرا نشود، همین مکان‌ها می‌تواند به مراکز فساد در جامعه تبدیل شود.

معظم له بر ضرورت اصلاح فرهنگ از مدارس و دانشگاه‌ها تأکید کردند و خاطر نشان کردند: دشمنان در فضاهای‌های آموزشی مشغول غارت فرهنگی هستند.

ایشان خطاب به اعضای شورای فرهنگ عمومی استان خاطرنشان کردند: متأسفانه در قم هنوز حوزه نشر و مطبوعات کنترل نشده است و کتاب‌هایی منتشر می‌شود که در شأن این شهر نیست.

حضرت آیة الله مکارم شیرازی خواستار کنترل نشر کتاب و مطبوعات شد و ادامه دادند: باید کمیسیونی به طور موقت بر رسانه‌ها نظارت داشته باشد.

ایشان نظارت بر مراکز اینترنتی و کافی‌نت‌ها را ضروری دانستند و از فعالیت‌های مسؤولان انتظامی و قضایی در برخورد با ناهنجاری‌ها قدردانی کردند.

معظم له در ادامه مساله نظارت بر جلسه‌های مذهبی را امری مهم عنوان کردند و یادآور شدند: گاهی افراد ناصالح، غافل یا کینه‌توز در برخی جلسه‌ها به عناوین مختلف نفوذ می‌کنند و این مجالس را به فساد می‌کشانند.

ایشان در پایان با اشاره به جایگاه ویژه شهر مقدس قم در کشور خاطرنشان کردند: قم هم از نظر الگو بودن مهم است و هم این‌که دشمان دین، قم را هدف گرفته‌اند، از این رو دولت باید سرمایه‌گذاری بیشتری در این شهر داشته باشد.

برچسب ها :
captcha