ظهور مصلح کل، مسئله مستدل عقلی است

ظهور مصلح کل، مسئله مستدل عقلی است


حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی مسئله ظهور حضرت مهدی (عج) و مصلح کل را مسئله ای جهانی دانستند که همه اقوام درباره آن هم نظر هستند.‌

معظم له در دیدار هیئت امنای هیئت خادم الرضا (ع) با تأکید بر بیهوده نبودن خلقت بشریت تصریح کرد: مسئله ظهور مصلح یک مسئله مستدل عقلی است.

ایشان در ادامه سخنان خود ابراز داشتند: هر قدر در رابطه با مهدویت فرهنگ سازی بیشتر صورت گیرد ظهور حضرت نزدیک تر خواهد شد. ولی نباید از این مطلب تصور غلط پیدا کرد و جامعه را بسوی انحراف کشید. وی در خصوص مهدویت و فرهنگ جامعه بیان کرد: محدود شدن مسائل مربوط به مهدویت در مداحی ها و جشن ها اشتباه است و باید در میان مردم جنبه نقدی پیدا کند.

معظم له از برنامه های فرهنگی مسجد جمکران ابراز خرسندی کرد و افزود: باید در این زمینه کارهای بیشتری صورت گیرد و مراقب سوء استفاده از آفات مسئله مهدویت نیز باشیم.

آیت الله العظمی مکارم شیرازی همچنین در دیدار با نمایندگان تبریز در مجلس شورای اسلامی اصلاح مسائل فرهنگی کشور را خواستار شده و گفت:

مجلس هفتم در عمل نسبت به مسائل ضد ارزشی که میراث دوران قبل می باشد کار خاصی انجام نداده است. وی مسئله بدحجابی, کتاب های ضد فرهنگی, و وجود مناطق محروم را از اولویت های کار مجلس خواند و تصریح کرد: دولت باید با مشاوره با حوزه بودجه ای برای رفع این کاستی ها در نظر بگیرد و خود دولت بر این کارها نظارت داشته باشد.

این مرجع تقلید با بی رنگ و بو دانستن ارزش های غربی ابراز داشت: ما با صدای بلندتر فرهنگ اسلام را نقل می کنیم و غربی ها با صدای ضعیف تر می توانند دفاع کنند.

برچسب ها :
captcha