دیدار گروهی از قضات خراسان رضوی با معظم له

دیدار گروهی از قضات خراسان رضوی با معظم له


آیت ‌الله العظمی مکارم شیرازی، در جمع گروهی از قضات خراسان رضوی، سران زورگوی جهان را مصداق هواپرستان و بی عقلان دانستند.‌ آیت‌ الله العظمی مکارم شیرازی، دردیدار گروهی از قضات خراسان رضوی ، با اشاره به حدیثی از امیرالمؤمنین (ع) فرمودند: عدالت، پرهیز از گناهان مسلم است. ورع، پرهیز از شبهه است که قانع نبودن باعث آسیب ورع است.‌

ایشان افزودند : اگر انسان قانع نباشد و به دنبال تجملات، خانه های گران، سفرهای پر هزینه، مراسم ازدواج با مخارج بالا و مانند آن باشد و با کلاه شرعی سر خود راکلاه بگذارد، ورع خود را از دست می دهد.
آیت ‌الله العظمی مکارم شیرازی، هوا پرستی و دنبال هوس رفتن را آفت عقل و دین برشمرده و تاکید کردند: هوا پرستی از بت پرستی بد تر است و سران زورگوی دنیا مصداق کسانی هستند که عقل خود را از دست داده اند و هواپرست هستند.

معظم له با اشاره به قطع نامه شورای امنیت درباره انرژی هسته ای صلح آمیز ایران اظهار داشتند: در همان بند اول این قطع نامه تناقض وجود دارد که با تأکید بر حق همه دولت ها در استفاده صلح آمیز از نیروی هسته ای، از ایران خواسته شده از حق خود صرف نظر کند.

ایشان، مغرور شدن و دست کم شمردن دشمن را از آفات قدرت عنوان کردند و فرمودند: از قدرت دشمن مرعوب نشوید. اما در عین حال آن را به حساب آورید و به فرموده قرآن همه نیروی خود را مهیا کنید.

آیت الله العظمی مکارم شیرازی خطاب به قضات استان خراسان رضوی فرمودند: امروز قضاوت واجب عینی است. بر هرکس که استعداد دارد واجب است، با به دست آوردن رضایت پدر و مادر، به تحصیل علوم دینی بپردازد. زیرا قضاوت فصل خصومت می کند.

معظم له افزودند: شما می توانید از کار قضایی برای آخرت خود ذخیره تهیه کنید. قوه قضاییه زیر ذره بین قضاوت مردم است و شما می توانید با کمک به مظلوم و رساندن حق به حق دار، برای نظام جمهوری اسلامی آبروداری کنید.

در ابتدای این دیدار، حجت الاسلام سید حسن شریعتی، رییس کل داد گستری خراسان رضوی، گزارشی از عملکرد یک ساله قضات این استان ارایه کرد و گفت: از ششصد هزار پرونده در سال 84 پانصد و بیست هزار پرونده مختومه شده است.

شریعتی همچنین از تأسیس «هیئت جان نثاران ولایت» متشکل از قضات ایثارگر خراسان رضوی در سال گذشته خبر داد و در تشریح اهداف تأسیس این هیئت خاطر نشان کرد: تهذیب و تزکیه، برگزاری مراسم مذهبی، تلاش برای انجام مطالبات امام و رهبری در امر قضا، ارتقای سطح عقیدتی و مذهبی خانواده همکاران، حضور مسؤلانه قضات در صحنه های اجتماعی و احیای امر به معروف و نهی از اهداف این هیئت است.

برچسب ها :
captcha