دیدار گروهی از دانشجویان دانشگاه شیراز با معظم له

دیدار گروهی از دانشجویان دانشگاه شیراز با معظم له


آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی حقوق بشر و تمدن غرب را به خاطر سکوت در برابر جنایت‌های ضد حقوق بشر مورد انتقاد قرار دادند.‌

آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی، جمعه در دیدار گروهی از دانشجویان دانشگاه شیراز، با بیان این که مکتب‌های ماتریالیستی توجهی به درون انسان‌ها ندارند، اظهار داشتند: این گروه‌ها مسایل بیرونی و اجتماعی را مورد توجه قرار می‌دهند، ولی در حوزه مکتب‌های الهی به خصوص اسلام، اولین توجه به درون انسان‌هاست.
ایشان اعمال انسان را پرتو و نمادی از درون انسان برشمردند و فرمودند: اسلام می‌گوید اگر کسی به عمل و رفتار دیگری راضی باشد، در اعمال او شریک است. ما به شهیدان کربلا هیچ کمکی نکردیم و در آن روز هم نبودیم، ولی چون از ته دل با آن‌ها هستیم و آرزوی بودن با آن‌ها را داریم، ما هم با شهدای کربلا شریک هستیم.
معظم له در بخش دیگری از سخنان خود جنایات اشغالگران قدس را محکوم کرده و با بیان این که هر کسی با سکوت خود رژیم صهیونیستی را حمایت کند، در جنایات آن‌ها شریک است، تصریح کردند: آیا اسراییل تافته جدا بافته است؟ حضور هزاران جوان، زن و مرد فلسطینی در زندان‌های آن‌ها هیچ اشکالی ندارد، ولی برای یک سرباز اسراییلی تمام فلسطین را به خاک و خون می‌کشند.
ایشان ملت‌های مسلمان را همراه با مردم مظلوم فلسطین دانسته و فرمودند: وقتی می‌شنویم که بازماندگان رژیم خونخوار و حزب بعث عراق، زیر پرچم نیروهای اشغالگر در این کشور جنایت می‌کنند و مردم را می‌کشند و در اینجا راهپیمایی می‌کنیم، مثل این است که ما در کنار آن‌ها به مبارزه برخواسته‌ایم.

برچسب ها :
captcha