دیدار رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و جمعی از مسوولان هیأت های مذهبی قم با معظم له

دیدار رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و جمعی از مسوولان هیأت های مذهبی قم با معظم له


آیت الله العظمی مکارم شیرازی جوانان هیئت را نیروهای آماده ای دانست که اهداف مقدس دینی و سیاسی اسلام را دنبال می کنند.‌ آیت الله العظمی مکارم شیرازی، صبح روز پنج شنبه در دیدار رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و جمعی از مسوولان هیأت های مذهبی قم اظهار داشتند: هیأت های مذهبی نیروهای آماده ای هستند که برای پیشبرد اهداف مقدس دینی و سیاسی، اجتماعی و فرهنگی، اسلام تلاش می کنند؛ مشروط به اینکه خدای ناکرده اغراضی در کار آنها بوجود نیاید.‌

ایشان جلسات عزاداری سالار شهیدان حضرت ابا عبد الله الحسین (ع) و ائمه اطهار (ع) را مصداق بارز مصباح الهدی و سفینه النجاه دانسته و فرمودند: هیأت های ما باید به گونه ای باشد که جوانان را در برابر آلودگی‌های دنیوی، تاریکی‌ها، انحرافات و گروه‌های منحرف مذهبی و سیاسی حفظ کند.

معظم له که در آستانه ایام فاطمیه (س) سخن می گفتند تصریح کردند: افراد سودجویی هستند که می خواهند از فرصت هیأت‌ها به نفع خود که شاید اهداف سیاسی هم در آن دخیل باشد استفاده کنند.

ایشان جذب جوانان و هدایت و ارشاد آنان را از اولیت‌های اهداف هیأت‌ها برشمرده و افزودند: به هر میزان که جوانان جذب این گونه جلسات شوند، به همان تعداد از افراد بزهکار و معتاد جامعه کم می شود. باید راه‌های جذاب و سالمی را که می توانند جوانان را جذب کنند شناسایی و تقویت کنیم.

آیت الله العظمی مکارم شیرازی، سخنرانی روحانی و بیان احکام در مجالس عزاداری را یک سنت حسنه ارزیابی کرده و خاطر نشان ساختند: در آغاز تمام مجالس عزاداری لازم است واجبات و مسائل دینی و اعتقادی جوانان توسط روحانیت بیان شود.

معظم له مجالس عزاداری و هیات مذهبی را در واقع یک دانشگاه اخلاق، اعتقادات و آداب اسلامی معرفی کردند و ادامه دادند: امروز شبهات فراوانی از سوی دشمنان و فریب خوردگان مطرح می شود که بسیاری از آنها را می توان با عبارات ساده در هیأت ها پاسخ داد تا جوانان در برابر شبهات ایمن باشند.

برچسب ها :
captcha