دیدار جمعی از بانوان طلبه جامعه‌الزهرا (سلام الله علیها) و دانشجویان یزد با معظم له

دیدار جمعی از بانوان طلبه جامعه‌الزهرا (سلام الله علیها) و دانشجویان یزد با معظم له


آیت الله العظمی مکارم شیرازی تقویت تقوا و ایمان جوانان را مهم‌ترین عامل بازدارندگی از تهاجم دشمنان به کشور اسلامی عنوان کردند.‌

آیت الله العظمی مکارم شیرازی، پنج شنبه در دیدار جمعی از بانوان طلبه جامعه‌الزهرا (س) و دانشجویان یزد با بیان این‌که در صدر اسلام جامعه مسلمانان به سرعت راه پیشرفت و توسعه را در پیش گرفت، اظهار داشتند: علی‌رغم توانایی مسلمانان در تولید علم و پیشرفت و تمدن اسلامی، امروز شاهد هستیم که دیگران به کشورهای اسلامی سلطه دارند.

ایشان در ارزیابی از عامل اصلی از بین رفتن عظمت اولیه مسلمین فرمودند: پیشرفت امت اسلامی در صدر اسلام در سایه دو عامل مهم بود؛ نخست عدم دلبستگی به زرق و برق دنیا یعنی تقوا و دیگری ایمان قوی. زیرا این دو اصل هستند که مسلمانان را در مقابل دشمن مقاوم و استوار نگاه می‌دارند.

معظم له با اشاره به جنگ‌هایی که در طول تاریخ بر مسلمین تحمیل شده است تأکید کردند: در میدان‌های جهاد اسلامی اکثر اوقات موازنه قوا به نفع اسلام نبود. اما همین دو عامل ایمان و تقوا، ضعف قوای مسلمانان را جبران می‌کرد. مسلمانان معتقد بودند چه شهید شوند و چه موفق، پیروز هستند. اما در طول زمان به دلیل ضعف این دو عامل، مسلمانان عظمت خود را از دست دادند.

ایشان با بیان این‌که ملت ایران با پیروی از حضرت امام خمینی (ره) همان روحیه صدر اسلام را احیا کرد، افزودند: جوان ایرانی امروز آرزوی شهادت در جوانی دارد. این مسأله مهمی است که دشمن از آن می‌ترسد. روحیه جوان امروز ما حافظ کشور، اسلام و نظام است. این جوان در میدان نبرد قدرت و توانایی بالایی دارد. در حالی که برخی سربازان امریکایی در عراق، فرار یا خودکشی می‌کنند و یا دیوانه می‌شوند.

معظم له اضافه کردند: حمله فرهنگی غرب بر ضد جوانان ما با هدف از بین بردن ایمان و تقوا آنهاست. زیرا در این صورت است که دیگر کسی در مقابل آنها مقاومت نخواهد داشت.

برچسب ها :
captcha