دیدار رئیس جبهه اسلامی اندونزی با معظم له

 دیدار رئیس جبهه اسلامی اندونزی با معظم له


آیت‌ الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار رئیس جبهه اسلامی اندونزی ، در جریان فعالیت های علمی و اسلامی مسلمانان اندونزی قرار گرفت.‌ آیت‌ الله العظمی مکارم شیرازی دوشنبه در دیدار رئیس جبهه اسلامی اندونزی فرمودند: اندونزی بزرگ ترین کشور اسلامی است و اخبار تلاش‌های شما به ما می‌رسد و ما از اینکه بین ما و شما اختلافی نیست خوشحالیم و برای همه مسلمانان جهان دعا می‌کنیم.‌

ایشان ادامه دادند: در این زمان، گوش‌هایی که ندای وحدت اسلام را بشنود زیاد است به ویژه پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، بسیاری هستند که می‌خواهند بدانند اسلام و حرف آن چیست؟ لذا لازم است برای معرفی اسلام به زبان‌های مختلف کار کرد.

معظم له، انتشار بالای کتاب قرآن در امریکا را مد نظر قرار داده و فرمودند:  اگر در زمینه ترویج فرهنگ قرآن و سنت پیامبر (ص) از روایت صحیح، کوتاهی کنیم روز قیامت جواب نخواهیم داشت. پس باید با هم متحد باشیم و به آیات قرآن و روایات صحیح تمسک بجوییم تا خدا کمکان کند.

ایشان با استناد به آیه « والذین جاهدوا فینا لنهدینهم سبلنا » اظهار داشت: در این آیه دو نکته «جهاد» و «فینا» مهم است که جهاد می‌تواند شامل جهاد فرهنگی و اقتصادی هم باشد و منظور از «فینا» هم اخلاص است. پس اگر جهاد و اخلاص باشد، خدا هم ما را هدایت خواهد کرد.

آیت‌ الله العظمی مکارم شیرازی با اشاره به اعتراض یکصدای مسلمانان نسبت به اهانت مطبوعات غربی به پیامبر خدا فرمودند: مسلمانان از این امتحان، سربلند بیرون آمدند و امیدواریم مسلمانان در همه مسائل مثل قضیه فلسطین و حتی انرژی هسته‌ای با اتحاد خود پیروز شویم که این کار نیاز به مجاهدت و شجاعت دارد.

برچسب ها :
captcha