دیدار معظم له با نمایندگان شیراز در مجلس شورای اسلامی

دیدار معظم له با نمایندگان شیراز در مجلس شورای اسلامی


ایشان برنامه‌های فرهنگی را بهترین راه مقابله با ضد فرهنگ عنوان کرد و گفت: حجاب یک فرهنگ است. باید فرهنگ حجاب در جامعه گسترش یابد. در گذشته حجاب خیلی مورد توجه غرب نبود ولی امروز حجاب به عنوان نماد و دروازه ورود به اسلام شناخته شده است. تا حدی که در به اصطلاح مهد آزادی ! یعنی کشور فرانسه یک روسری را تحمل نمی‌کنند و از آن می‌ترسند. ‌

معظم له افزود: اگر خدای نکرده روزی در داخل کشور موفق بشوند جلو حجاب را بگیرند به عقیده بنده پنجاه‌درصد نظام به خطر می‌افتد. ما لازم است بیش از یک مسأله اسلامی روی حجاب سرمایه‌گذاری کنیم.

ایشان ضمن سفارش به پرهیز از خشونت در ایجاد فرهنگ حجاب تأکید کرد: نباید با برخی از اقدامات بهانه به دست کسی داد. خشونت بی‌دلیل نداشته باشیم. اما به خواهش هم اکتفا نکنید زیرا به این صورت مشکل حل نمی‌شود.

 آیت‌ الله العظمی مکارم شیرازی در ادامه جوانان ایران را افرادی با استعداد و خوش‌فکر ارزیابی کرد و خاطر نشان ساخت: مسؤولین کشور می‌بایست از نظر تسهیلات اشتغالی و رفع مشکلات و به خصوص مسایل فرهنگی توجه ویژه‌ای به جوانان داشته باشند.
 معظم له اختصاص بودجه به امور فرهنگی در جامعه را بسیار ضروری عنوان کرد و توضیح داد: ما هنوز متوجه نشدیم چرا مسؤولان کشور برای فعالیت‌های فرهنگی و حوزه‌های دینی سرمایه‌گذاری جدی نمی‌کنند. من خدمت رهبر معظم انقلاب گفتم اگر یک دهم هزینه‌های تبلیغاتی دیگر کشورهای اسلامی که صرف می‌کنند ، سرمایه‌گذاری کنیم همه جا ابتکار عمل در دست ما قرار می‌گیرد.
 ایشان اضافه کردند: هزینه‌های فرهنگی و تبلیغات اسلامی باید در بودجه کشور گنجانده شود. علما و مراجع حوزه علمیه قم را با اندک پول‌های مردم متدین اداره می‌کنند.

برچسب ها :
captcha