دیدار خیرین مدرسه ساز با معظه له

دیدار خیرین مدرسه ساز با معظه له


آیت الله العظمی مکارم شیرازی مدارس آموزش و پرورش را نخستین محل در راه رسیدن به علم دانسته و بر لزوم توجه مسؤولان به این مراکز تأکید کردند.‌

آیت الله العظمی مکارم شیرازی روز پنج‌شنبه در دیدار جمعی از خیرین مدرسه‌ساز استان قم با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهید مطهری، فعالیت‌های این فیلسوف اسلامی را حرکتی جهادی عنوان کرده و اظهار داشتند: اسلام از روز اول بر اساس حمایت از علم بنا شده است؛ نخستین آیاتی که به پیامبر خدا (ص) نازل شد تأکید بر فراگیری علم و دانش بوده است.
ایشان اضافه کردند: در شرایطی که همه جا را جاهلیت فرا گرفته بود، قرآن سخن از قلم به میان می‌آورد و به آن سوگند می‌خورد. این امر نشانگر اهمیت علم در اسلام است.
معظم له با بیان این‌که مدارس آموزش و پرورش امروز اولین گام در راه رسیدن به فراگیری علم است بیان داشتند: باید به عنوان یک پیام اسلامی به فراگیری دانش توجه ویژه داشت. یکی از افتخارات ما این است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی برای ملت ایران و سایر ملت‌ها ثابت شد که اسلام آثارش تنها برای آخرت نیست، بلکه در زندگی دنیوی هم کارایی فراوانی دارد.
ایشان انجام امور خیریه و ساخت مدرسه را در سایه باورهای دینی ارزیابی و تصریح کردند: این‌گونه فعالیت‌ها استفاده از معنویت به سود جامعه است و باعث معرفی اسلام به عنوان آئینی برای حل مشکلات دنیا و آخرت بشر می‌شود.
آیت الله العظمی مکارم شیرازی ایجاد مراکز آموزشی را بار سنگینی دانستند که از عهده تنها دولت برنمی‌آید  و افزودند: در اینجا دولت و ملت باید در رفع نیازها دست به دست هم بدهند و به عنوان یک جهاد علمی و اسلامی به آن نگاه کنند.
معظم له توجه به رفع نیازهای فرهنگی مناطق محروم را مورد توجه قرار دادند و اضافه کردند: مردم بسیاری از مناطق محروم از نظر امکانات آموزشی دارای مشکلات فراوانی هستند. قشر عظیمی از جوانان ما دارای استعدادهای بالائی هستند. نباید این افراد به دلایل مختلف از تحصیل محروم شوند. یکی از ویژگی‌های جامعه اسلامی این است که در عرصه علم و دانش حرکت کنیم، دانشی که امروز به دست آورده‌ایم و موجب قدرت نظام اسلامی شده است برخاسته از همین مدارس بوده است.
ایشان یادآور شدند: کسانی که می‌خواهند در راه خدمت به جامعه در امور خیریه گام بردارند لازم است نیت خود را خالص کنند و تنها برای خداوند عمل کنند تا روز قیامت پاداش مجاهدان را داشته باشند.
معظم له وجود کتابخانه و نمازخانه را در مدارس ضروری دانستند و اظهار داشتند: مسؤولین باید به افراد خیّر تذکر دهند که نمازخانه و کتابخانه جزء مهمی از مدارس و مراکز آموزشی است.
 

برچسب ها :
captcha