دیدار مسوولان پایگاه اطلاع ‌رسانی رسا، با معظم له

دیدار مسوولان پایگاه اطلاع ‌رسانی رسا، با معظم له


آیت‌ الله العظمی مکارم شیرازی با اظهار تاسف از مظلومیت حوزه قبل و بعد از انقلاب اسلامی،‌ خواستار انعکاس دقیق و هوشمندانه اخبار حوزه‌های علمیه در رسانه‌ها شدند.‌

آیت‌ الله العظمی مکارم شیرازی امروز (پنجشنبه) در دیدار مدیر عامل و مسوولان پایگاه اطلاع‌رسانی رسا، از پیشرفت این پایگاه در رساندن اخبار حوزه به داخل و خارج کشور تقدیر کردند.

ایشان در این دیدار که به مناسبت آغاز سومین سال فعالیت پایگاه اطلاع‌رسانی رسا صورت گرفت، اظهار داشتند: حوزه در زمان رژیم سابق مظلوم بود و الان هم مظلوم است و دلیل منطقی‌ای برای آن دیده نمی‌شود. در حالی که حوزه علمیه قم، خاستگاه انقلاب اسلامی و مهم‌ترین مرکز علمی شیعه و حتی جهان اسلام است.

معظم له با اظهار تأسف از ضعف خبررسانی فعالیت‌های حوزه و روحانیت از سوی برخی رسانه‌های عمومی اظهار داشتند: امروز مرجعیت عراق را حفظ کرده است. مجاهدت‌های روحانیت منجر به شکل‌گیری انقلاب شد؛ در زمان دفاع مقدس هم حمایت حوزه و حضور روحانیت در جبهه‌ها و روحیه دادن به رزمندگان از طریق برگزاری دعا و سخنرانی بود که جنگ را پیش‌برد. این قشر شهدای زیادی را به انقلاب اسلامی تقدیم کرده، اما اکنون به خاطر برخی جهت‌گیری‌های سلیقه‌ای، حوزه علمیه ماند گذشته مظلوم واقع شده است.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود، به دروغ سازی رسانه‌های جهانی و برخی مغرضان در داخل اشاره و تصریح کردند: پیش از این، از کاه، کوه ‌می‌ساختند؛ اما امروزه حتی از نبود کاه، کوه می‌سازند. باید عملیات روانی دشمن در تخریب چهره علما و روحانیان را خنثی کرد. البته گاه تکذیب یک خبر، به نوعی خود اشاعه آن است؛ اما با روش‌های غیر‌مستقیم می‌توان اخبار صحیح را به اطلاع‌ مردم رساند.

آیت‌ الله العظمی مکارم شیرازی در پایان از مسؤولان پایگاه اطلاع‌رسانی رسا خواستند تا گزارش‌هایی از مراکز علمی، پژوهشی و مدارس مهم حوزه علمیه قم ارایه دهند و تأکید کردند:

کار «رسا» خوب است؛ اما کافی نیست.

در آغاز این دیدار، حجت‌الاسلام محمد مهدی محققی، مدیر عامل پایگاه اطلاع‌رسانی رسا، با ارایه گزارشی، از افزایش اخبار حوزه و روحانیت پس از تاسیس این پایگاه در رسانه‌های کشور و صدا و سیما خبر داد و گفت: به گواه آمار گرفته شده در یک پژوهش، در سال گذشته آمار اخبار منتشر شده از حوزه‌های علمیه، مراجع معظم تقلید و روحانیت در خبرگزاری‌ها و مطبوعات، حدود 35 درصد رشد داشته است.

وی با قدردانی از اهتمام و توجه ویژه مراکز خبری، به خصوص برخی بخش‌های خبری صدا و سیما مانند خبر حوزه و دانشگاه به انعکاس خبرهای حوزوی تصریح کرد: انتشار و بیان مواضع حوزه علمیه، مراجع و علما، پشتوانه‌ای قوی برای تحکیم پایه‌های نظام مقدس اسلامی و رهبر معظم انقلاب است و موجب تقویت فرهنگ اسلامی در جامعه و نخبگان می‌شود.

برچسب ها :
captcha