دیدار مسوولان کمیته امداد امام خمینی با معظم له

دیدار مسوولان کمیته امداد امام خمینی با معظم له


آیت‌ الله العظمی مکارم شیرازی عصر سه‌‌شنبه در دیدار مسؤولان کمیته امداد امام خمینی (ره)، اعتماد عمومی مردم و انگیزه‌های دینی و مذهبی را دو عامل مهم پیشرفت و موفقیت‌های کمیته امداد ارزیابی کردند.‌

آیت‌ الله العظمی مکارم شیرازی در این دیدار با بیان این‌که اقدامات کمیته امداد امام خمینی (ره) به صورت قابل توجهی رشد داشته و صادقانه خدمت می‌کنند، اظهار داشتند: تصور می‌کنیم بخش مهمی از باری که بر دوش همه مسؤولان و مسلمانان است را شما به دوش خود گرفته‌اید. و این امر باعث خوشبختی است که مردم در سایه کمیته امداد احساس آرامش می‌کنند.

ایشان با اشاره به دستورات اسلام درباره رسیدگی به مستمندان، عنوان کردند: پیامبر (ص) فرموده‌اند کسی که شب با شکم سیر بخوابد و برادر مسلمانش گرسنه باشد، به من ایمان نیاورده است. از این که در کمیته امداد امام (ره) به مشکلات افراد رسیدگی می‌شود باعث آسوده خاطری انسان است.

معظم له کمیته امداد امام خمینی (ره) را نمونه و الگوی مناسبی برای تمام کشورهای اسلامی و غیر اسلامی دانسته و خاطر نشان کردند: دو عامل مهم باعث شد که کمیته امداد پیشرفت‌های چشم‌گیری داشته باشد. نخست انگیزه‌های دینی و مذهبی مردم و دوم جلب اعتماد مردم است و این دو سرمایه اصلی ماست که باید در حفظ آن کوشا باشیم.

ایشان در ادامه اخلاص در کارها را بسیار مؤثر ارزیابی کرده و فرمودند: افرادی که با اخلاص در راه خداوند انفاق می‌کنند، مانند باغی هستند که در مناسب‌ترین شرایط بهترین میوه‌ها را ارایه می دهند. مسؤولان و مردم باید کاری کنند که نیت‌ها خالص شود. در این صورت پیشرفت و موفقیت بیشتر می‌شود.

آیت ‌الله العظمی مکارم شیرازی با اشاره به دستورات اسلام، به حفظ آبروی افراد در انفاق تأکید کرده و توضیح دادند: حفظ احترام و آبروی مسلمان بسیار مورد سفارش اسلام است. شناسایی افراد برای کمک‌رسانی کمیته امداد باید از راه‌هایی باشد که شخصیت افراد شکسته نشود.

معظم له خواستار کمک‌رسانی کمیته امداد در جهت خود‌کفایی محرومان شدند و افزودند: کمک‌ها باید در مسیر خودکفایی باشد تا کم‌کم خودشان بتوانند درآمدی کسب کنند.

ایشان گسترده شدن فعالیت‌های کمیته امداد در خارج از کشور را بسیار مفید و ارزشمند توصیف کردند و ادامه دادند: اگر بتوان این سفره پر برکت را در فلسطین، لبنان و کشورهای دیگر گسترده کرد، فایده و ارزش فراوانی برای اسلام و جمهوری اسلامی دارد. این امر باعث آبروی نظام ایران است.

برچسب ها :
captcha