دیدار معظم له با معاون وزیر نیرو

دیدار معظم له با معاون وزیر نیرو


آیت الله العظمی مکارم شیرازی به لزوم حرکت دولت و ملت ایران برای خودکفایی در تمام عرصه‌های کشاورزی و صنعتی تأکید کردند.‌

آیت الله العظمی مکارم شیرازی روز پنجشنبه در دیدار معاون وزیر نیرو در امور برق، خود کفایی ملت ایران را به نفع جهان اسلام ارزیابی کردند و فرمودند: ما در شرایطی قرار گرفته‌ایم که هر چه به خودکفایی در تمام عرصه‌ها برسیم، از نظر سیاسی، اقتصادی و حتی مذهبی به نفع مسلمانان است. زیرا ما هر قدر به دیگران وابسته باشیم آنها افکار و دیدگاه‌های خود را بر ما تحمیل خواهند کرد.

ایشان حوادث اخیر در اروپا را زنگ خطری برای جهان اسلام عنوان کرده و افزودند: در چنین شرایطی مسلمانان می‌بایست به سوی خود کفایی حرکت کنند. اگر خدای نکرده ایران تنها در زمینه برق وابسته بود خدا می‌دانست چه اتفاقی می‌افتاد. امروز که در این عرصه به خودکفایی رسیده‌ایم موجب مباهات است، سیاست دولت و ملت باید حرکت به سوی خودکفایی همه جانبه باشد.

معظم له با ابراز تأسف از عدم فرهنگ صحیح صرفه‌ جویی در جامعه متذکر شدند: نه تنها در برق، بلکه در بسیاری از بخش‌ها جامعه ما گرفتار اسراف است. مصرف بالای بنزین در ایران یک فاجعه است. باید با برنامه‌ریزی مسؤولان و فرهنگ سازی مناسب توسط رسانه ها از اسراف جلوگیری شود. می‌بایست برای مردم تبیین شود که صرفه جویی، عشق و علاقه به استقلال کشور است و تا فرهنگ سازی نشود جریمه کار ساز نخواهد بود.


ایشان اضافه کردند: کشور ما از هر نظر غنی و ثروتمند است، افراد با استعدادی نیز در اختیار داریم ولی مشکل ما فرهنگ اسراف است. بد بودن اسراف را از دوران تحصیل در کتاب‌های درسی به نوجوانان و جوانان بیاموزیم، رسانه‌های گروهی و مطبوعات هم باید نقش خود را در این زمینه ایفا کنند.

معظم له همچنین حمایت از قشر کم در آمد جامعه را امری ضروری برشمرده و ادامه دادند: حمایت از اقشار کم درآمد باید مد نظر قرار گیرد. ذهنیت بدی که در بین مردم در خصوص قبوض برق و آب و مانند آن به وجود آمده باید با عملکرد شفاف و اطلاع رسانی دقیق و به موقع برطرف و اعتماد عمومی حاصل شود.

آیت الله العظمی مکارم شیرازی نقش توده‌های مردم را در حفاظت و تداوم انقلاب بسیار مؤثر معرفی کردند و بیان داشتند: این توده از ملت هستند که مشکلات نظام را برطرف می‌کنند و در انتخابات و راهپیمایی‌ها حضور فعال دارند. و الا افراد متمکن خیلی در قید و بند این کارها نیستند. قشر مستضعف مصرفشان کم، ولی کارآمدی‌شان زیاد است.

برچسب ها :
captcha