دیدار جمعی از طلاب اصفهان با معظم له

دیدار جمعی از طلاب اصفهان با معظم له


آیت الله العظمی مکارم شیرازی، روز سه شنبه در دیدار جمعی از طلاب اصفهان بر رعایت سه عامل مهم پشتکار، نظم و خلوص نیت در کارها تأکید کرد.‌

آیت الله العظمی مکارم شیرازی در این دیدار با اشاره به اهمیت علم در اسلام فرمودند: اساس و پایه بعثت و نبوت علم و دانش است آن‌هم در محیط تاریک و ظلمانی جاهلیت. خداوند پیامبر را مبعوث کرد تا تعلیم کتاب و حکمت کند و تزکیه نفوس و پاک‌سازی قلوب را انجام دهد.

معظم له هدف از آفرینش انسان‌ها را نیز علم عنوان کرده و افزودند: قرآن می‌فرماید: خداوند زمین و آسمان را آفرید تا انسان علوم و دانش‌ها از این عالم فرا گیرد و به عظمت خداوند پی ببرد.

وی با بیان والایی ارزش خون شهدا، اهمیت قلم علما را بیش از آن ارزیابی کرده و توضیح دادند: طلاب علوم دینی باید خداوند را شاکر باشند زیرا این توفیق نصیبشان شده است که در راه کسب علوم دینی قدم بردارند. شما سرباز امام عصر (عج) و شاگرد امام صادق (ع) و امام باقر (ع) هستید.

آیت الله العظمی مکارم شیرازی رمز موفقیت را در پشت کار، نظم و اخلاص نیت برشمرد و تصریح کردند: دنیا و آخرت را بدون زحمت به کسی نمی‌دهند. باید همیشه در کارها نظم حاکم باشد. اگر در کارها نظم وارد شود پیشرفت حاصل می‌شود. نیت‌ها را هم خالص کنید، هرچه نیت‌ها خالص‌تر باشد پیشرفت شما سریع‌تر است.

ایشان اضافه فرمودند: افرادی با استعداد در حوزه بودند ولی پیشرفت نکردند در عین حال اشخاصی هم متوسط بودند که با پشت کار و خلوص نیت به مقاماتی رسیدند.

معظم له در پایان ابراز امیدواری کردند در شرایط امروز که جامعه بیشتر از هر زمان دیگری به طلاب علوم دینی و مبلغ نیازمند است در حوزه‌های علمیه طلابی محقق، نویسنده و عالم تربیت شوند

برچسب ها :
captcha