دیدار هیئت علمای پاکستان با معظم له

دیدار هیئت علمای پاکستان با معظم له


آیت الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار گروهی از علمای پاکستان با تأکید بر ایجاد و حفظ وحدت بین مسلمانان به سئوالات مطرح شده از سوی علمای پاکستان پاسخ گفت‌

آیت الله العظمی مکارم شیرازی، دیدار علمای بلاد با یکدیگر را موجب به وجود آمدن همدلی و اتحاد دانستند و گفتند: مسلمانان در شرایطی زندگی می‌کنند که بیش از هر زمان دیگری، نیازمند وحدت هستند زیرا هیچ قدرتی جز خودشان نمی‌تواند از آن‌ها دفاع کند.

ایشان فضای دنیای امروز را برای شنیدن صدای اسلام بسیار مناسب ارزیابی کردند و فرمودند: امروز در دنیا گوش‌های بیدار برای شنیدن صدای مسلمانان بسیار است. مردم جهان می‌خواهند بدانند اسلام چه می‌گوید. بر همین اساس وظیفه ما در مقابل موج بیداری بشر، تبلیغ صحیح دین و معارف آن است. و اگر در این برهه از زمان کوتاهی انجام دهیم در مقابل خداوند مسئول خواهیم بود.

معظم له مهم‌ترین و ضروری‌ترین وظیفه مسلمانان در فضای به وجود آمده را ایجاد صفی واحد برشمردند و توضیح دادند: وظیفه ما برای استفاده از این فرصت ایجاد اتحاد در کشورهایی چون پاکستان، افغانستان و عراق و مانند آن است. اختلاف چون صاعقه‌ای از بالا و زلزله‌ای از پایین جامعه اسلامی را از بین خواهد برد.

ایشان با بیان اینکه نظام بانکی جمهوری اسلامی ایران رو به اسلامی شدن است افزودند: ما اعتقاد نداریم که نظام بانکی ایران صد در صد اسلامی است ولی نزدیک به هفتاد درصد آن اسلامی است و این رقم هر روز رو به افزایش است. ما بارها به مسئولین بانک‌ها تأکید کرده‌ایم که فعالیت‌های خود را با فرهنگ و دستورات اسلامی همراه کنند. تا ان شاء الله بانکی صد در صد اسلامی داشته باشیم

معظم له در پاسخ به پرسشی در خصوص عدالت اسلامی اظهار داشتند: نظام اسلامی سعی و تلاش خود را برای رسیدن به عدالت اجتماعی انجام می‌دهد. امروز به حد مطلوب و لازم به عدالت اجتماعی مورد نظر اسلام نرسیده‌ایم. از این رو لازم است تلاش بیشتری صورت گیرد تا به آنچه رضای خداست دست پیدا کنیم. اگر هم گفته شود در ایران هیچ‌گونه عدالتی وجود ندارد به دور از حقیقت است.
ایشان در مورد شورای نگهبان اظهار داشتند: شورای نگهبان متشکل از عده‌ای از فقها و حقوق‌دانان هست که وظیفه آن‌ها نظارت بر مصوبات مجلس شورای اسلامی است تا خدای ناکرده این قوانین خلاف شرع و قانون نباشد، زیرا بسیاری از نمایندگان شناخت دقیقی از احکام و معارف شرعی ندارند و نیاز ضروری به حضور فقها برای نظارت بر قوانین تصویب شده احساس می شود.
آیت الله العظمی مکارم شیرازی در پایان آینده انقلاب را با تلاش و کوشش ملت ایران و توکل بر خداوند متعال روشن ارزیابی و عنوان کردند: ما یقین داریم که خداوند ما را رها نخواهد کرد و همیشه مورد حمایت او خواهیم بود. بر دشمنان پیروز می کند و نسبت به آینده انقلاب بسیار امیدوار هستیم.

برچسب ها :
captcha