دیدار اقشار مختلف مردم با معظم له

دیدار اقشار مختلف مردم با معظم له


آیت الله العظمی مکارم شیرازی امروز در دیدار گروه‌های مختلف دانشجویی و کارکنان وزارت دفاع پشتیبانی نیروهای مسلح، همه راه‌های تربیت را ختم به خداشناسی عنوان کردند و شناخت خداوند را باعث تربیت درست انسان‌ها دانستند.‌

آیت الله العظمی مکارم شیرازی روز پنج‌شنبه در این دیدار با سفارش جوانان به خداشناسی فرمودند:

کوشیم تا خدا را بهتر بشناسیم. اگر خدا را بهتر بشناسیم جهان مادی در برابر ما کوچک خواهد شد و به خاطر آن آلوده به گناه نمی‌شویم. همه راه‌های تربیت به خداشناسی ختم می‌شود. شناخت خدا باعث تربیت انسان می‌شود.

ایشان روایتی از امیرالمؤمنین(ع) را مدنظر قرار دادند و افزودند: همیشه امیدتان به خدا باشد. دل‌ها، عزت و ذلت و سعادت به دست اوست. در جهان امروز امریکا خودش را قدرت‌مندترین کشور جهان می‌داند. به تازگی یک طوفان آمد همه چیز را به هم ریخت. در برابر قدرت خداوند هیچ قدرتی وجود ندارد.

معظم له ادامه دادند: شما جوانان از هیچ چیز نترسید مگر گناه. ما معتقد به معاد و روز قیامت هستیم. اگر چیزی نمی‌دانید حیا نکنید و بروید یاد بگیرید، بپرسید. دانش، کمال و سعادت انسان است. اگر پاسخ پرسشی را نمی‌دانید پاسخ اشتباه ندهید؛ نه گفتن عیب نیست، گمراه کردن سئوال کننده عیب است.

ایشان خطاب به جوانان گفتند: اگر می‌خواهید به آینده ای روشن برسید باید استقامت داشته باشید. آخرت، دانش و مال حلال بدون صبر و استقامت به دست نخواهد آمد. چون طبیعت جهان است که برای هرکاری موانعی وجود دارد. در دوره ما کارشکنی و عوامل گناه بیشتر شده است.

سوسه‌های شیطان‌های انسی که از شیطان ابلیس بیشتر می‌باشد، زیاد شده است. در مقابل اگر استقامت نیز افزایش پیدا کند و انسان خود را آلوده نکند مقامش بالاتر می‌رود.

معظم له اضافه کردند: امیدوارم جوانان مؤمن ما در سایه و پرتو آموزه‌های قرآن و مکتب اهل بیت (ع) بتوانند در زندگی دنیا موفق و نزد خداوند در روز قیامت آبرومند و رو سفید باشند. دشمنان نقشه‌های فراوانی کشید‌ه‌اند ولی اگر ما بیدار باشیم آنها به اهداف خود نخواهند رسید.

برچسب ها :
captcha