دیدار جمعی از طلاب و شرکت کنندگان در بوستان قرآن با معظم له

دیدار جمعی از طلاب و شرکت کنندگان در بوستان قرآن با معظم له


آیت الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار جمعی از طلاب و شرکت کنندگان در بوستان قرآن قم، ویژگی‌های مؤمنان را برشمردند و نماز را چشمه زلال الهی عنوان کردند.‌

آیت الله العظمی مکارم شیرازی در این دیدار با اشاره به آیات قرآن مؤمن را دارای پنج ویژگی مهم دانستند و فرمودند: اولین صفت این است که وقتی نام خداوند برده می‌شود دل فرد تکان بخورد. دومین صفت آن است که وقتی آیات قرآن و صفات پروردگار را بیشتر بشنوند، ایمان آنها قوی‌تر شود، سومین ویژگی آنها توکل به خدا است، چهارمین صفت مؤمنان این است که به نماز اهمیت می‌دهند و آن را اقامه می‌کنند یعنی علاوه بر اینکه به نماز اهمیت می‌دهند و خود نماز می‌خوانند، نماز خوان درست می‌کنند. و انفاق در راه حق پنجمین ویژگی یک مؤمن است.

ایشان اهمیت قرائت قرآن را مد نظر قرار دادند و فرمودند: اگر کسی صد مرتبه قرآن را بخواند هر بار از قرآن مطلب و فهم جدیدی بدست می‌آورد. باید قرآن را با دقت خواند و روی آن مطالعه کرد قرآن کلام خداست و کلام خدا مانند ذات خداوند بی‌انتخاست و هر چه بر روی آن فهم شود مطالب جدیدی پیدا می‌شود و ایمان مؤمنان افزون می‌شود.

معظم له در تبیین حدیثی از امام سجاد ـ ع ـ اشاره کردند: انسان باید روز به روز در حال ترقی و پیشرفت باشد. یعنی امروز او از دیروزش بهتر باشد ولی امام سجاد ـ ع ـ می‌فرماید: انسان باید ساعت به ساعت ترقی کند. از چیز‌هایی که باعث ترقی انسان می‌شود ذکر الله است. همیشه باید مؤمنین ذکر و نام خداوند را بر زبان داشته باشند.

ایشان ضمن سفارش جوانان به اقامه نماز تصریح کردند: نماز چشمه زلال الهی است و انسان شبانه روز پنج مرتبه در این چشمه زلال خود را شستشو می‌دهد و موجب بیمه انسان در مقابل گناهان می‌شود.

برچسب ها :
captcha