دیدار اعضای مجمع متخصصین ایران با معظم له

دیدار اعضای مجمع متخصصین ایران با معظم له


آیت الله العظمی مکارم شیرازی دوشنبه شب در دیدار اعضای مجمع متخصصین ایران بیان دستاورد‌ها و موفقیت‌های نظام اسلامی را موجب ایجاد خودباوری در بین جوانان و از بین رفتن خودباختگی برخی افراد غرب‌زده عنوان کردند.‌

آیت الله العظمی مکارم شیرازی در این دیدار مهم‌ترین سرمایه هر کشور را نیرو‌های انسانی آن جامعه برشمردند و تصریح کردند: منابع زیرزمینی و رو زمینی همگی خوب هستند ولی حرف نخست را نیروی انسانی می‌زند. تاریخ نشان می‌دهد پس از جنگ جهانی دوم برخی‌ از کشور‌ها کاملاً ویران شدند ولی نیروهای انسانی شایسته دوباره آن کشور‌ها را بهتر از گذشته ساختند. در آموزه‌های اسلامی بیش از هر چیزی به انسان‌ها توجه شده است.

ایشان بالا بودن میانگین استعداد و توانمندی‌های ایرانیان را مد نظر قرار دادند و فرمودند: ایرانیان از نظر نیروی انسانی در سطح بالایی هستند. به عنوان نمونه در طول تاریخ با وجود اینکه از نود کشور، طلبه در حوزه‌های علمیه نجف و قم حضور داشته‌اند، روحانیون ایرانی همیشه قله‌های علمی را فتح کرده‌ و امروز نیز حرف نخست را می‌زنند. امروزه در کشور‌های پیشرفته دنیا ایرانیان دانشمند، پست‌های اصلی و کلیدی علمی را در اختیار دارند.

آیت الله العظمی مکارم شیرازی بیان جایگاه و توانمندی‌های ایرانیان در جهان را موجب خودباوری در میان نسل جوان امروز کشور ارزیابی کردند و یادآور شدند: امروز ایران در بسیاری از منابع مانند، سد سازی، صنایع نفت و گاز، کشاورزی، پزشکی و مانند آن به خود کفایی رسیده‌است. اگر این توانمندی‌ها و پیشرفت‌ها منعکس و بیان شود، خودباختگی در برابر علوم غرب از بین می‌رود.

ایشان وجود یک سازمان و تشکیلات برای جمع آوری، سازماندهی و حمایت از نخبگان و فرهیختگان جامعه را ضروری دانستند و تأکید کردند: آنچه بیشتر از امکانات مادی برای نخبگان اهمیت دارد احترام به شخصیت آنهاست. آحاد ملت ‌باید به نخبگان علمی احترام بگذارند. نخبگان هم بدانند که متعلق به جامعه ایران هستند.

معظم له با تقدیر از مجمع متخصصین ایران در شناسایی، سازماندهی و حمایت از نخبگان جامعه آن را در راستای وظیفه انبیاء الهی عنوان و تصریح فرمودند: در دنیای امروز هیچ کس دلش به حال ما نسوخته است و همه به دنبال منافع خود هستند. امریکا کاری به حقوق بشر ندارد. و بهترین گزینه برای حفظ منافع خود در ایران را یک حکومت غیر دینی می‌بیند. حال اگر یک انتخابات مردمی و کم نظیر در دنیا که حتی یک قطره خون از بینی کسی نیامده باشد هم برگزار شود می‌گویند باب میل ما نیست.

ایشان با تأکید بر جداسازی دوست و دشمن از ایرانیان خارج کشور، تصریح کردند: هرچه ایرانیان خارج کشور فعالیت کنند، غربی‌ها از روی بی‌انصافی و مادی‌گرایی به آنها به چشم یک نوکر نگاه می‌کنند. همین افراد در ایران آقا هستند. باید بین دوستان نظام و دشمنان تفاوت قائل شد. همان گونه که امام خمینی ـ ره ـ معیار را وضع حال افراد می‌دانستند.

برچسب ها :
captcha