دیدار مسئولین شرکت آب و فاضلاب استان قم با معظم له

دیدار مسئولین شرکت آب و فاضلاب استان قم با معظم له


آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی سه‌شنبه در دیدار مسئولین شرکت آب و فاضلاب استان قم نتیجه رأی مردم در سوم تیرماه را نشانه‌ نیازهای مردم ایران عنوان کردند.‌

آیت الله العظمی مکارم شیرازی در این دیدار با بیان اینکه مردم بدنبال کسی می‌گردند که گره‌های معیشتی آنها را باز کند اظهار داشتند: این همه شعارهای آزادی و آزادی خواهی داده شد، اما دغدغه اول مردم چیز دیگری است و به سراغ کسی رفتند که به گمان آنها می‌تواند گره‌هایی را از این مسئله باز کند.

معظم له تأکید کردند: تجربه نشان داده است که مردم ایران دو چیز می‌خواهند. نخست ارزش‌های اسلامی‌، شعارهایی چون دوستی دختر و پسر مسایلی نیست که مردم را جذب کند، حتی جوانان را و دوم مسایل و مشکلات معیشتی آنهاست. مردم وقتی با خبر می‌شوند که قیمت نفت شصت دلار شده است و درآمد سه ماه اول ما به اندازه درآمد کل سال شده است می‌گویند چرا دولت این قدر به ما فشار می‌آورد، و چرا با این منابع این‌گونه زندگی می‌کنیم و این درآمد هیچ تغییری در وضع زندگیمان بوجود نمی‌آورد.

ایشان مشکلات موجود در کشور را موجب بدبینی مردم به کشور ارزیابی کردند و فرمودند: ما یک کشور ثروتمند و سرمایه دار هستیم. باید یکسری تسهیلات برای مردم به وجود آورند تا در میان مردم یک نوع خوش‌بینی به وجود آید. ما پاسخی نداریم بگوییم که چرا این همه پول داریم ولی مردم در فشار هستند.

ایشان همچنین در بخش دیگری از سخنان خود انجام صرفه‌جویی توسط مردم را نیازمند فرهنگ‌سازی در جامعه برشمردند و تأکید کردند: در بحث کنترل موالید یک کار فرهنگی صورت گرفت و جواب داد. در مسئله صرفه‌جویی آب نیزی می‌بایست از طریق پلاکاردها، صدا و سیما، قبض‌های پرداخت آب کار فرهنگی صورت گیرد.

برچسب ها :
captcha