دیدار معظم له با آقای قالیباف

دیدار معظم له با آقای قالیباف


محمد‌باقر قالیباف، یکی از کاندیداهای اصول‌گرایان عصر روز پنج‌شنبه با آیت الله العظمی مکارم شیرازی از مراجع تقلید قم دیدار کرد و به تشریح برنامه‌های خود و نقد عملکرد اقتصادی دولت‌های گذشته پرداخت.‌

آیت الله العظمی مکارم شیرازی در این دیدار با ابراز خوشحالی از دیدار دکتر قالیباف اظهار داشتند: امیدواریم انتخابات 27 خرداد یک انتخابات پرشور و آبرومندانه باشد. معیار در این انتخابات آرای مردم است. مردم ایران ثابت کرده‌اند دارای هوش بالایی هستند و مطالبی به ذهن آنها می‌رسد که گاهی به ذهن و فکر متفکران و نخبگان جامعه هم نمی‌رسد.

ایشان با اشاره به شرایط منطقه‌ای، مسئله مهم انتخابات نهم ریاست‌جمهوری را حضور حداکثری مردم عنوان کردند و افزودند: مسئله مهم شور انتخاباتی و بسیج برای حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی است. ما نیز وظیفه شرعی خود را برای دعوت مردم به پای صندوق رأی با پیام‌های خود انجام می‌دهیم. البته عواملی در داخل و خارج ایران وجود دارند که نمی‌خواهند حضور مردم پررنگ باشد تا در آینده بگویند مردم به نظام پشت کرده‌اند.

معظم له دست یاری خدا را در شرایط حساس، همیشه پشتیبان نظام جمهوری اسلامی ایران ارزیابی کردند و خاطر نشان ساختند: عقیده دارم در شرایط حساس دست لطف پروردگار دشمن را ناکام ‌و تبلیغات آنها نقش بر آب می‌کند.

ایشان ادامه دادند: ما باید تضاد‌هایی را که به صورت خیال در جامعه وجود دارد، مانند تضاد میان دین‌داری و دموکراسی، از بین ببریم. البته اگر دموکراسی به شیوه غربی باشد که در راستای جلب رضایت و رأی هم‌جنس‌بازان باشد، با اسلام نمی‌سازد ولی اگر دموکراسی واقعی باشد به صورت منطقی با اسلام سازگاری دارد.

معظم له سخنان‌ رییس‌جمهور امریکا را که گفته است روند انتخابات ایران به سمتی می‌رود که حافظ منافع ما نیست مد نظر قرار دادند و تشریح کردند: امریکا می‌گوید دموکراسی را که حافظ منافع ما نباشد، قبول نداریم. اساس برای غرب منافعشان است. اگر بهترین برنامه‌های حقوق بشر هم در کشور اجرا شود ولی منافع آنها تأمین نشود از نظر آنها مردود است. بزرگان و صاحب‌نظر‌ان جامعه این تفکر را باید به ملت ایران بگویند و بفهمانند که ما نمی‌توانیم تسلیم آنها شویم.

ایشان دین‌داری و رعایت مسایل اسلامی را تنها مفید برای جهان آخرت و روز قیامت ندانستند و گفتند: اگر ما در دنیا زندگی امن و با‌نشاطی می‌خواهیم باید به مذهب احترام بگذاریم، به ویژه امروز که در جامعه ما مفاسد گسترش پیدا کرده‌اند. اگر جوانان ما مذهبی و با قرآن آشنا باشند، این خود موجب ایجاد امنیت می‌شود. آن چیزی هم که دشمن از او می‌ترسد اسلام جهادی است. ما باید این اسلام را حفظ کنیم.

آیت الله العظمی مکارم شیرازی وجود حوزه‌های علمیه در شهر‌ها را باعث ایجاد امنیت برشمردند و گفتند: بر اثر تجربه عملی ما، هر جا یک حوزه علمیه قوی باشد، مفاسد کمتری در آن منطقه وجود دارد.
شایان ذکر است ایشان در بخش دیگری از سخنان خود خواستار فضای انتخاباتی همراه با اخلاق و به دور از تخریب و آبروریزی شدند.

برچسب ها :
captcha