دیدار مسئولین وزارت بهداشت و رفاه خانواده بنگلادش با معظم له

دیدار مسئولین وزارت بهداشت و رفاه خانواده بنگلادش با معظم له


آیت الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار مسئولین اداره بهداشت و تنظیم خانواده کشور بنگلادش، خانواده را سنگ بنای جامعه عنوان کردند و فرمودند: مسلمانان باید جمعیتی عالم، ثروتمند و سالم داشته باشند تا بتوانند در دنیا پیشرفت کنند.‌

ایشان افزودند: اگر خانواده سالم باشد همه جامعه بشری سالم خواهد بود و ما معتقدیم جمعیت مسلمانان دنیا از نظر تعداد به اندازه قابل ملاحظه‌ای می‌باشد و آنچه مهم است کیفیت جمعیت است.

معظم له تصریح کردند: اگر جمعیت مسلمانان سه نقطه ضعف فقر، بیماری و جهل داشته باشند موجب افتخار مسلمین نمی‌باشد. ما باید جمعیتی داشته باشیم عالم، ثروتمند و سالم تا بتوانیم در دنیا پیشرفت کنیم، زیرا زمانی بود که در گذشته حرف اول را تعداد جمعیت می‌زد و هر قدر جمعیت ملتی بیشتر بود آن ملت قوی‌تر بودند ولی ما در عصری زندگی می‌کنیم که آگاهی‌ها و اطلاعات و کیفیت بالا حرف اول را می‌زند نه تعداد نفرات.

آیت الله العظمی مکارم شیرازی در ادامه با بیان آیاتی از قرآن مجید افزودند: در قرآن کریم آمده است : «خداوند نظام مرگ و زندگی را آفرید تا شما را بیازماید و مشخص شود کدام یک عمل و کارش بهتر است» نه آنکه عملش بیشتر، بنابراین آنچه از نظر قرآن و اسلام مهم است کیفیت بالاتر است نه کمیت بیشتر. البته ما انکار نمی‌کنیم اگر در زمانی قرار بگیریم که دشمن با افزایش جمعیت درصدد تغییر نظم جمعیت به نفع خود باشد ما نیز به کثرت جمعیت توجه می‌کنیم تا دشمن نتواند بافت جمعیتی را به نفع خود تغییر دهد.ایشان وقایع فلسطین را مد نظر قرار دادند و گفتند: در حال حاضر در فلسطین گرفتار چنین مسئله‌ای هستیم و اسرائیل بدنبال تغییر بافت جمعیت به نفع خود است لذا ما نیز به فلسطینی‌ها توصیه می‌کنیم که کثرت مسلمانان را یک اصل قرار دهند تا دشمن نتواند به اهداف خود برسد.
ایشان در بخش دیگری از سخنان خود سلامت خانواده‌ها را یکی از مسائل مهم دانستند و اضافه کردند: ما امروز از ناحیه دشمنان مشکلات زیادی داریم آنها با توطئه‌های جهانی خود سعی می‌کنند جوانان مسلمان را به مواد مخدر و یا مشکلات دیگر اخلاقی و جسمانی آلوده کنند. پس باید نسبت به مسئله جوانان و نوجوانان و خانواده بسیار حساس باشیم و نگذاریم نقشه دشمن در آلوده کردن جوانان موفق شود. ‌اگر آنها موفق شوند دچار مشکلات سیاسی، اجتماعی خواهیم شد.ایشان با اشاره به وقایع مختلف از جمله استفاده دشمن از به فساد کشاندن جوانان مسلمان در آندلس و از بین بردن اسلام یادآور شدند: نباید فراموش کنیم که این نقشه‌های تخریبی یکبار دیگر در اندلس از طرف دشمنان اسلام پیاده شد و توانستند با تخریب عقاید و افکار و به انحراف کشاندن جوانان مسلمان، اسلام را از سرزمین اسپانیا از بین ببرند و نباید اجازه دهیم دوباره در دنیای امروز چنین مسئله‌ای تکرار شود.
مسلمانان را در جهان بسیار قوی و از نظر جمعیت بسیار زیاد ارزیابی کردند و متذکر شدند: ما مسلمانان جمعیت بزرگی داریم و منابع مهمی از نظر ذخایر طبیعی در اختیار داریم و از همه مهمتر دارای فرهنگ قوی مبتنی بر قرآن هستیم که می‌تواند ضامن موفقیت ما در دنیا باشد و هرگاه دست اتحاد به یکدیگر دهیم و در سایه قرآن حرکت کنیم و اجازه ندهیم دشمن در بین ما اختلاف ایجاد کنند به یقین آینده بسیار روشنی خواهیم داشت و جمهوری اسلامی ایران ثابت کرد با تکیه به قرآن و مذهب و بدون قرار گرفتن در سیطره شرق و غرب می‌توان مستقل زندگی کرد. پس ایران می‌تواند یک الگوی مناسب در دنیای امروز برای همه باشد.
 

برچسب ها :
captcha