پیام آیت الله العظمی مکارم شیرازی به همایش « سالک الی الله»، بزرگداشت مرحوم حاج شیخ محمدعلی ناصری رحمه الله

پیام آیت الله العظمی مکارم شیرازی به همایش « سالک الی الله»، بزرگداشت مرحوم حاج شیخ محمدعلی ناصری رحمه الله


آن فقید سعید هم در مراتب علمی با حضور در درس بزرگان نجف و هم در مراتب معنوی با رسیدن به محضر سالکان و عارفان معظم (رضوان الله علیهم اجمعین)، به شخصیتی تأثیرگذار تبدیل گردید‌

بسم الله الرحمن الرحیم

روی عن النبی(ص): العُلَماءُ مَصابيحُ الأرضِ و خُلَفاءُ الأنبياءِ و وَرَثَتي و وَرَثَةُ الأنبياءِ.

جایگاه رفیع علم و علماء در هیچ دین و آیینی همچون دین مبین اسلام مورد تاکید و توجه قرار نگرفته است و شاید یکی از اسرار این مساله آن است که اندیشه و آثار دانشمندان به زمان حیات آنان اختصاص ندارد بلکه چه بسا تا هزاران سال پس از آنان نیز باقی مانده و مورد استفاده دیگران قرار گیرد، چراغ‌هایی که زمین را روشن می‌سازند و رسالت پیامبران را ادامه می دهند.

این همایش که به یادبود مرحوم آیت الله حاج شیخ محمدعلی ناصری اصفهانی(ره) برگزار گردیده در تجلیل از مقام علم و معنویت است.

آن فقید سعید هم در مراتب علمی با حضور در درس بزرگان نجف همچون مرحوم امام خمینی و آیات عظام وقت (قدس الله اسرارهم جمیعاً) و هم در مراتب معنوی با رسیدن به محضر سالکان و عارفان معظم (رضوان الله علیهم اجمعین)، به شخصیتی تأثیرگذار تبدیل گردید و پس از طی مراتب تحصیل و تهذیب نیز با بازگشت به زادگاه خویش در ایران، به تربیت نفوس و تعلیم دروس و تبلیغ معارف اهل بیت (علیهم السلام) اهتمام ورزید.

دانشمندی آگاه و روحانی دلسوز که در میان مردم و همراه با آنان بود. فعالیت‌های خیریه ایشان در ساخت مدارس و مراکز درمانی و کمک به نیازمندان، قابل توجه است. علاقه و عشق وافر ایشان به حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، نزد همراهان و علاقه مندان به ایشان، معروف و مشهور می‌باشد.

این‌جانب ضمن تسلیت مجدد به خاندان، بازماندگان، شاگردان و علاقه مندان خصوصاً فرزندان آن مرحوم از خداوند متعال، علوّ درجات ایشان را خواستارم و از برگزار کنندگان این همایش تشکر و قدردانی می‌نمایم.

قم المقدسه ـ ناصر مکارم شیرازی
1402/07/05

captcha