آموزه‌های مورد نیاز زندگی بشری در مکتب شیعه نهفته است

آموزه‌های مورد نیاز زندگی بشری در مکتب شیعه نهفته است


بنده مناظره و مباحث خود را با خاورشناسان دیگر پیرامون شیعه دنبال می‌کنم چراکه اعتقاد دارم آموزه‌های مورد نیاز زندگی بشری در مکتب شیعه نهفته است.‌

یکی از اساتید دانشگاه‌های انگلستان با بیان اینکه در موقعیت‌ها و فرصت‌های مختلف به دنبال ترویج دین دوازده امامی هستم، گفت: بنده مناظره و مباحث خود را با خاورشناسان دیگر پیرامون شیعه دنبال می‌کنم چراکه اعتقاد دارم آموزه‌های مورد نیاز زندگی بشری در مکتب شیعه نهفته است.

به گزارش ستاد خبری کنگره بین‌المللی نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی، «اندرو نیومن» عصر امروز در نشست کمیسیون تاریخ - مستشرقان کنگره بین‌المللی نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی که در سالن جلسات اویس قرنی مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد، برگزاری این کنگره‌ها را راهکاری برای تعامل میان مذاهب و تبادل علمی میان اندیشمندان دانست و اظهار کرد: بنده تاکنون سه کتاب نوشته‌ام که کتاب نخست در مورد مدرسه علمیه قم و بغداد و دومین کتاب نیز در مورد عصر صفویه است و هر کدام از این کتاب‌ها دو بار به زبان فارسی ترجمه شده است.

وی اضافه کرد: کتاب سوم بنده با محوریت مقدمه‌ای برای معرفی مکتب دوازده امامی سه سال پیش به بازار عرضه شد که در این کتاب به معرفی دین مبین اسلام و شیعیان نیز پرداخته شده است.

این استاد دانشگاه‌های انگلستان با بیان اینکه در موقعیت‌ها و فرصت‌های مختلف به دنبال ترویج دین دوازده امامی هستم، عنوان کرد: بنده مناظره و مباحث خود را با خاورشناسان دیگر پیرامون شیعه دنبال می‌کنم چراکه اعتقاد دارم آموزه‌های مورد نیاز زندگی بشری در مکتب شیعه نهفته است.

وی با تاکید بر اینکه برای معرفی شیعیان و علمای برجسته مذهب تشیع باید از منابع اولویت‌دار استفاده شود، مطرح کرد: کتاب‌های موجود در ارتباط با شیعه نمی‌تواند پاسخگوی نیازهای کنونی جوامع غربی باشد چراکه کتاب‌های مذهب شیعه محدود ترجمه می‌شوند.

نیومن خاطرنشان کرد: بنده تاریخ‌نویس هستم اما در راستای معرفی شیعه‌شناسی کلاس‌ها و نشست‌هایی را برگزار کرده تا بتوانم مردم کشور خود را نسبت به این مکتب حق آشنا کنم

captcha