حج امسال بحمدالله فوق انتظار بود

حج امسال بحمدالله فوق انتظار بود


من به سهم خود از شما دو بزرگوار و از کسانی که با شما همکاری داشتند واقعاً تشکر می کنم که این حج به صورت آبرومندانه ای انجام شد و تقریبا هیچ مشکلی وجود نداشت.‌

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار مسئولین محترم حج حجت الاسلام والمسلمین آقای قاضی عسکر و آقای محمدی مسئولین محترم ستاد حج کشور فرمودند: من به سهم خود از شما دو بزرگوار و از کسانی که با شما همکاری داشتند واقعاً تشکر می کنم که این حج به صورت آبرومندانه ای انجام شد و تقریبا هیچ مشکلی وجود نداشت. قبلا مردم از ما سؤال می کردند آیا وظیفه داریم امسال به حج برویم یا نه؟ می گفتیم توکل بر خدا کنید و بروید. ان شاءالله هیچ مشکلی پیش نخواهد آمد.
ایشان افزودند: به راستی ما انتظار نداشتیم حج به این خوبی برگزار شود ولی هنگامی که اولین گروه وارد مدینه شدند و ما سؤال کردیم رفتار سعودی ها چگونه بود و معلوم شد بسیار محترمانه بوده است گفتیم این طلیعۀ کار بحمدالله نشان می دهد سال بسیار خوبی خواهیم داشت.
معظم له تأکید کردند: کسانی که دستشان در کار نیست نمی دانند مدیریت یک گروه هشتاد و شش هزار نفری که تا روز آخر مردد هستند که به این سفر می روند یا نمی روند چقدر کار مشکلی است، ولی لطف خداوند در مرحلۀ اول و مدیریت خوب این نگرانی ها را برطرف ساخت و از جمله مزایای آن این بود عده ای که در نوبت های بسیار دور بودند و آرزوی این سفر را داشتند، به آرزوی خودشان رسیدند.
حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی افزودند: تصور ما این است که دولت عربستان به اینجا رسیده که در برابر ایران پیروی از برنامه های آمریکا به جایی نمی رسد باید راه دیگری را انتخاب کند و امیدواریم در مسائل سیاسی نیز شبیه حج عمل شود.
ایشان خاطرنشان ساختند: آمریکایی ها و همفکرانشان می خواهند دائماً بین دولت های اسلامی اختلاف و زد و خورد باشد و کشورهای آنها تجزیه و یا ویران شود. به یقین مسلمانان باید بیدار باشند و تسلیم خواسته های آنها نشوند.
معظم له اظهار امیدواری کردند که مسألۀ عمره نیز حل شود و مردم بتوانند به این سفر خوب معنوی و تاریخی بروند.
حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی افزودند: با نهایت تأسف شنیدیم که سال گذشته چند میلیون نفر عمدتا برای گردشگری به خارج سفر کرده اند و عجب این است که بعضی ها نسبت به مسافرت هشتاد و شش هزار نفر برای انجام مراسم معنوی حج ایراد می کنند ولی آن چند میلیون گردشگر را نمی بینند و این جای تأسف است.

captcha