پیام معظم له به مناسبت رونمایی از نرم افزار مقتل امام حسین(علیه السلام)، از سوی مرکز تحقیقات اسلامی نور

پیام معظم له به مناسبت رونمایی از نرم افزار مقتل امام حسین(علیه السلام)، از سوی مرکز تحقیقات اسلامی نور


بحمدالله جوامع اسلامی و گروهی از آگاهان آنها که شرایط زمان و مکان را درک می‎کنند به فکر افتاده اند، این رسانه های نیرومند را در اختیار گرفته و فرهنگ و علوم اسلامی را به وسیلۀ آن به تمام جهان برسانند‌

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام علیکم و رحمة الله؛

آرزو داشتم، مطابق قولی که داده بودم، شخصاً در این مجلس پر فیض شرکت کنم و انجام وظیفه نمایم، ولی چون کسالتی پیش آمد، ناچار شدم، پیام خود را از این طریق خدمت شما عزیزان برسانم.

قبل از هر چیز لازم می دانم اعیاد اسلامی این ماه عزیز، مخصوصاً عید سعید غدیر را که هنوز در شعاع آن هستیم به شما عزیزان تبریک عرض کنم و نیز لازم می دانم از مرکز تحقیقات علوم اسلامی نور تشکر نمایم که با تلاش و کوشش فراوان خود در راه نشر معارف اسلامی که راستی بی‌نظیر است، این مراسم را فراهم ساخته‌اند.

عزیزان من! در عصری زندگی می کنیم که عصر رسانه هاست. این رسانه های غول پیکر پیام ها را به تمام نقاط جهان در آن واحد می رسانند.

گروهی از کشور های غربی فرهنگ آلودۀ خود را بر آن سوار کرده‌اند، به تمام جهان می‌رسانند و از آن برای رسیدن به اهداف نامشروع و شیطانی خود بهره می گیرند.

در چنین شرایطی خاموش نشستن و ناظر یکه تازی های آنها شدن، شرط عقل نیست.

بحمدالله جوامع اسلامی و گروهی از آگاهان آنها که شرایط زمان و مکان را درک می‎کنند به فکر افتاده اند، این رسانه های نیرومند را در اختیار گرفته و فرهنگ و علوم اسلامی را به وسیلۀ آن به تمام جهان برسانند.

مخصوصاً حوزویان عزیز باید از فناوری های جدید آگاهی کامل داشته و از آن حداکثر بهره‌برداری را کنند و نیز باید از شبکه های اجتماعی برای این اهداف مقدس استفاده کرد.

دشمنان ما سمپاشی می کنند، ما باید ضد سم را ایجاد کنیم. آن ها شبهه افکنی می‎کنند، ما باید به شبهات پاسخ صریح و سریع بگوییم.

اضافه بر این، میراث های عظیمی از علوم اسلامی در موضوعات مختلف از جمله دربارۀ قرآن مجید، تفسیر، حدیث، فقه و اصول، منطق و فلسفه، اخلاق، ادعیه، تاریخ و سیرۀ پیشوایان، ادبیات و امثال آن در اختیار ماست که بیم آن می رود گذشت زمان گرد و غبار نسیان بر آن بیفشاند.

بسیار خوش وقت شدیم که مرکزی مانند مرکز تحقیقات علوم اسلامی نور برای حفظ و نشر آنها دامن همت به کمر زده و علاوه بر حفظ آنها، فرستادن یک کتابخانه بزرگ در لوح های فشرده به نقاط مختلف، از جمله افتخارات آنهاست.

در اینجا لازم می دانم، از این مرکز نورانی تقدیر و تشکر کنم که به گفتۀ خودشان بیش از چهارصد عنوان نرم افزار در قالب لوح های فشرده در موضوعات فوق فراهم ساخته و به همه جا ارسال می دارند و باز به تصریح خودشان، پایگاه مجلات تخصصی علوم اسلامی و انسانی نور بیش از هزار و ششصد عنوان مجله را در اختیار علاقمندان قرار داده.

فراهم ساختن و در اختیار عموم قرار دادن و از وسیله های اینترنتی برای دریافت و ارسال این پیام های اسلامی استفاده کردن، نیز افتخار دیگری است.

اخیراً اطلاع یافتیم به فکر تهیه مقتل جامعی درباره حوادث عاشورا و شخصیت سالار شهیدان افتاده اند که برنامۀ رونمایی از آن در این مجلس انجام می گیرد.

عزیزان باید قدر این زحمات را دانست و از نتیجۀ آن بهره گرفت. باید همانطور که در روایات اسلامی از امام صادق (علیه السلام) نقل شده، زمانی فرا می رسد که علم از سرزمین قم به تمام جهان فرستاده می شود و عالمیان از آن بهره می گیرند. امیدواریم آن زمان، زمان ما باشد و ما انجام دهندۀ این پیام بزرگ امام باشیم.

به همۀ شما عزیزان بار دیگر تبریک می گویم و از این تلاش های بزرگ و موثر و نورانی تشکر می کنم.

والسلام علیکم و رحمه الله

captcha