مقایسه تطبیقی کتاب تعلیمات اجتماعی پایه نهم  سال های 94 و 95

مقایسه تطبیقی کتاب تعلیمات اجتماعی پایه نهم سال های 94 و 95


با بررسی های انجام شده به نظر می رسد دست پنهانی در صدد کمرنگ کردن ارزش های انقلاب اسلامی از متون آموزشی کشور می باشد‌

نظر به تاکیدات آیت الله العظمی مکارم شیرازی و گزارشات مردمی مبنی بر اعمال تغییراتی در کتب درسی مقاطع مختلف تحصیلی، پایگاه اطلاع رسانی دفتر معظم له بررسی این گزارشات را در دستور کار قرارداد.

با بررسی های انجام شده به نظر می رسد دست پنهانی در صدد کمرنگ کردن ارزش های انقلاب اسلامی از متون آموزشی کشور می باشد.

نظر به اهمیت و نقش حیاتی آموزش و پرورش، در تربیت فرزندان این مرز بوم ، مقایسه تطبیقی کتاب تعلیمات اجتماعی پایه نهم  سالهای 94 و 95 در تصاویری که در پایان خبر آمده است قابل مشاهده می باشد.

لازم به یادآوری است حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی جمعه شب در برنامه چشمه معرفت که از شبکه سوم سیما پخش شد، با اشاره به سند 2030 فرمایشات جامعی مطرح فرمودند که فرازهایی از بیانات معظم له به شرح ذیل می باشد:

این ایام بحثی درباره سند 2030 وجود دارد که خانواده و فرزندان را هدف گرفته است، در سال 2015 عده ای از سران کشورها که سردمداران آن دولت های زورمند بودند و عده ای که جزو اقمار آن ها محسوب می شوند، نشستند و تصمیماتی گرفتند.

معظم له اظهار داشتند: برای این سند دو عنوان دگرگون ساختن جهان و توسعه پایدار را ذکر کردند، معمولا با یک عناوین جذابی وارد می شوند و افکار استعماری را در آن قالب به خورد ملت ها می دهند.

ایشان ادامه دادند: کار غربی ها معمولا این است که چیزی می نویسند و به تصویب می رسانند و دیگران را به هر صورت وادار می کنند که آن را بپذیرند و تحت قیمومیت آن ها قرار گیرند، تعبیراتی در این سند وجود دارد مانند اینکه "ما تصمیم گرفته ایم" باید پرسید شما چه کاره هستید که تصمیم گرفته اید؟ در این سند آمده که "ما دنیا را دگرگون می کنیم و متعهد می شویم" شما می خواهید برای خود انجام دهید، چرا برای ما تصمیم می گیرد و پیشنهاد می کنید که ملحق به آن شویم؟

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی با بیان این که ما کشوری دارای سابقه درخشان تمدن، دارای مذهب، دارای نظام اسلامی و فرهنگ خاص خود هستیم، ابراز داشتند: باید بر اساس فرهنگ خود عمل کنیم، مسؤولان تعبیرات سند 2030 را فراموش نکنند که تعبیراتی استعماری است و یک استعمارگر چنین منطق و ادبیاتی دارد.

ایشان عنوان کردند: بنده با برخی از مسؤولان در این زمینه صحبت کردم اما متأسفانه مطالعه کافی درباره سند 2030 نداشتند و ما بیشتر از آن ها مطالعه کردیم، این در حالی است که تعریض می کنند و می گویند شما مطالعه ای نکردید اما خودشان کمتر مطالعه کرده اند.

ایشان خاطرنشان کردند: بسیاری از مواد این سند با مذهب و نظام ما سازگار نبوده و این مسأله شوخی بردار نیست، 2030 سندی به تمام معنا سکولار، مادی گرایانه و منهای مذهب است، چنین سندی نمی تواند با تشکیلات نظام جمهوری اسلامی نمی تواند هماهنگ باشد.

ایشان اضافه کردند: مسؤولان می گویند که شرط گذاشتیم هرکجا بر خلاف مذهب، فرهنگ و نظام ما باشد اعتنا نکنیم درست است که چنین شرطی را گذاشته اند اما آن ها روی این شرط، شرط دیگری قرار داده اند و می گویند شرط شما تا جایی قبول است که با روح سند مخالفت نداشته باشد و این شرطی که گذاشته اید مخالف روح سند است بنابراین با این کار دست و پای ما را می بندند.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی با بیان این که اگر 2030 را بپذیریم باید سر سال گزارش دهیم، فرمودند: این بدان معنا است که نمی توان آن را پذیرفت و گزارش نداد، درباره مسائل آموزش و پرورش، مسائل اقتصادی، زیست محیطی و مسائل دیگر باید گزارش داده شود، همه مسائل در این سند وجود دارد و بر خلاف آنچه که برخی تصور می کنند این سند تنها مربوط به مسائل آموزشی نمی شود و 17 هدف دارد که برخی از آن ها مسائل آموزشی است.

ایشان افزودند: بیش از 100 سؤال درباره تمام مسائل مربوط به نظام و کشور مطرح می کنند که باید پاسخ داده شود اگر دروغ گفته شود یک نوع مشکل پدید می آید و اگر راست بگوییم از تمام فعالیت های داخل کشور با خبر می شوند، چه دلیلی دارد که جاسوس را به دست خودمان در کشور راه دهیم؟ آیا این کار درست است و عقل آن را تأیید می کند؟

معظم له با ابراز تأسف از برخورد کنایه آمیز برخی مسؤولان با واقعیات اظهار داشتند: متأسفانه برخی از مسؤولان فراموش کردند و گاهی هم کنایه می زنند و ما هم تحمل می کنیم و محترمانه جواب می دهیم، آن ها یعنی تنظیم کنندگان سند می گویند کلمات در این سند را ما باید تفسیر کنیم اگر گفته شود خشونت در جامعه بشری نباید وجود داشته باشد یعنی جهاد، شهادت و بسیج نباید وجود داشته باشد چون خشونت به شمار می رود.

ایشان ادامه دادند: رهبر بزرگوار انقلاب فرمودند که در کتاب های درسی مسأله جهاد و شهادت در حال کمرنگ شدن است و می خواهند آن را از کتاب ها بردارند، معلوم می شود این سند در حال اجرایی شدن است، اگر جهاد و شهادت را حذف کنیم مملکت و نظام ما آسیب پذیر می شود.

ایشان ابراز داشتند: ما اگر توانستیم کشور را در جنگ تحمیلی 8 ساله حفظ کنیم در سایه جهاد بوده است و اگر کفن پوشان نباشند دشمنان گزینه های خود را عملی کرده و فورا حمله می کنند، آن ها از روحیه جهاد و شهادت می ترسند چرا برخی از مسؤولان از این نکته غافل هستند، باید از همان ابتدا جوانان را با فرهنگ جهاد و شهادت آشنا کرد، دشمنان از بسیج، سپاه، جهاد و شهادت وحشت دارند که نباید این مسأله را فراموش کرد.

ابشان عنوان کردند: می گویند در سند خانواده نوشته شده و این مسأله را خودمان تفسیر می کنیم، از نظر آن ها ممکن است یک زن شوهر و با دو همجنس باز خانواده باشند، سند را خودشان می نویسند، الفاظ را خودشان تفسیر می کنند، معانی را خودشان می گویند و اگر تخلف کنیم از چیزی که پذیرفته ایم تخلف کرده ایم

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی خاطرنشان کردند: چرا کسانی که این سند را آوردند و می بینیم که در کتاب ها عملی شده به صورت مخفیانه عمل کردند، چرا مسؤولان بالادستی را خبر دار نکردند، چنین مسأله ای که برای 15 سال نقشه می کشد باید در مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی که متولی این گونه مسائل است مطرح شود اما چرا این کار صورت نگرفت؟

ایشان اضافه کردند: مسؤولان باید تأمل بیشتری کنند و تعصب به خرج ندهند، عیب ندارد که انسان شجاع باشد و بگوید که این موضوع را پذیرفته و پس از مطالعه فهمیده که باید آن را پس بگیرد، مسؤولان درباره این موضوع باید با دقت قدم بردارند.

 

برچسب ها :
captcha