فضای مسائل فرهنگی جامعه نامطلوب است

فضای مسائل فرهنگی جامعه نامطلوب است


مشاورین باید اهل مطالعه باشند، چرا که مطالعه باعث می شود انسان حرف و کلام را فراموش نکند و جلسات را بهتر اداره کند و در مشاوره دادن بهتر و دقیق تر عمل کند.‌

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی امروز در دیدار مشاورین استانداران در امور روحانیت ضمن تبریک ایام ماه ربیع الاول ضمن اشاره به روایتی از رسول گرامی اسلام (صلی الله علیه واله) که فرمودند:"در دوران عمر شما نسیم های سعادت می وزد باید خود را در معرض آن قرار دهید،" گفتند: بیداری و هوشیاری عنصر مهمی در به سعادت رسیدن انسان ها و گرفتار نیامدن در امواج و طوفان ها می باشد و شما نیز باید از این نسیم های سعادت استفاده کنید و بدانید عنصر جوانی اولین نسیم الهی است که برای انسان ها به وزیدن درآمده  و باید برای تهذیب نفس، تحصیل علوم و خدمت به کشور از آن استفاده کرد.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی اظهار داشتند: جمهوری اسلامی نیز یکی از این نسیم های الهی است که در جامعه ما اتفاق افتاد و موجب سعادت بشر شد و باید قدردان این نعمت بزرگ الهی باشیم و ویرانه های اخلاقی، اعتقادی و سیاسی را با استفاده از این نسیم رحمت اصلاح کرد، چرا که این ویرانه ها در زمان های گذشته از سوی حکام دست نشانده استعمار گر به وجود آمده و نگذاشتند اثری از تاریخ اسلام باقی بماند.

معظّم له اظهار داشتند: مسئولین نظام باید از حزب و جناح بازی و اختلاف دوری کنند زیرا که این فرصت گرانبهای به وجود آمده باید غنیمت شمرده شود و به یقین این اختلافات نمی گذارد نتیجه مطلوب بدست آید.

معظّم له اظهار داشتند: مشاورین باید مشاورین واقعی باشند نه صرفا تشریفاتی باید مشاور نظر دهد و دیگران هم گوش داده و  اجرا کنند وگرنه مشاور وجود نداشته باشد بهتر است.

ایشان فرمودند: مشاورین باید شرایط زمان و مکان را در نظر داشته باشند و انتظار نداشته باشند همه مشکلات کشور و جامعه یک شبه برطرف و اصلاح شود بلکه با صبر، تحمل و تکیه بر اهل بیت(علیهم السلام) مشکلات جامعه را برطرف کرد.

ایشان خاطر نشان ساختند: برای اصلاح جامعه باید هم از سستی، تنبلی و هم از تندروی دوری کرد و به صورت معقولانه کارها را پیش برد.

معظّم له افزودند: مسائل فرهنگی از جمله مسائل مهم مشاورین استانداران در جامعه می باشد، متاسفانه مسائل فرهنگی در جامعه شرایط نامطلوبی دارد که دلیل مهم آن بدآموزی ماهواره ها، اینترنت و فضاهای مجازی است که بلای جان جوانان و عصر ما شده است و دشمن می خواهد با ابزارهای نوین ارتباطی، دنیا را به فساد بکشاند ولی اسلام فرهنگ قوی و نیرومندی دارد و باید از این فرهنگ برای مقابله با آنها و تعالی فرهنگ جامعه بهره برد.

ایشان با بیان اینکه همایش مشاوران محترم استانداران نباید تشریفاتی باشد به برگزاری همایش ها اشاره کردند و تاکید داشتند: برگزاری همایش های حساب شده فوایدی دارد از جمله اینکه موجب می شود برنامه ها برای پیشرفت جامعه هماهنگ شود و تجربیات مهم افراد به هم منتقل شود.

معظّم له افزودند: مشاورین باید اهل مطالعه باشند، چرا که مطالعه باعث می شود انسان حرف و کلام را فراموش نکند و جلسات را بهتر اداره کند و در مشاوره دادن بهتر و دقیق تر عمل کند.

ایشان در پایان خطاب به مشاورین و مسئولین نظام خاطر نشان ساختند: از این فرصت گرانبهایی که به شما روی آورده باید برای پیشرفت و تعالی جامعه استفاده کنید وگرنه فردای قیامت باید پاسخگوی خداوند متعال باشید.

برچسب ها :
captcha