حوادث منطقه با هدف ایجاد حاشیه امن برای رژیم صهیونیستی شکل گرفته است

حوادث منطقه با هدف ایجاد حاشیه امن برای رژیم صهیونیستی شکل گرفته است


اکنون کشورهای غربی، آمریکا و اسرائیل برای ایجاد حاشیه امن در منطقه برای خود چاره‌ای جز ایجاد اختلاف میان مسلمانان ندارند این در حالی است که میان مسلمان اختلافات بسیار کم است، مسلمانان در قرآن با یکدیگر اختلافی نداشته و بیشتر اعمال حج میان آنها مشترک و یکسان است‌

حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار جمعی از علمای زیدیه یمن با اشاره به آیات قرآن کریم فرمودند: خداوند متعال به افرادی که در راه او تلاش کنند هدایت و نصرت عطا می‌کند.

ایشان افزودند: خدا افراد مجاهد و مخلص را هدایت و کمک می‌کند؛ البته هدایت به دو نوع تقسیم می‌شود، نخستین هدایت این است که خدا راه و روش رسیدن به مقصود را نشان می‌دهد که این هدایت ویژه عموم مردم است؛ هدایت دیگر رساندن افراد به هدف مطلوب است و این مخصوص مجاهدان مخلص است.

حضرت آیت‌‌الله العظمی مکارم شیرازی با اشاره به آیات قرآن کریم و با بیان این‌که خدا اهل جهاد و مخصلین را نصرت می‌دهد، اظهار داشتند: برداران ما در یمن از این قسم هستند که امیدواریم وعده الهی شامل حالشان شده و موفق شوند.

ایشان با اشاره به رشد روز افزون اسلام در جوامع مختلف تأکید کردند: امروز تعداد زیادی از مردم جهان به اسلام روی آورده و به سوی آن گرایش پیدا می‌کنند؛ در این شرایط بهترین کار اتحاد میان مسلمانان است.

معظّم له تصریح کردند: قرآن ما را به وحدت و همدلی دعوت می‌کند، باید مطابق آیات عمل کنیم؛ مغرورین به دنبال ایجاد اختلاف میان مسلمانان هستند.

حضرت آیت‌‌الله العظمی مکارم شیرازی با تأکید بر وحدت میان مسلمانان، اختلاف امت اسلامی را به نفع مستکبران دانست و خاطرنشان کردند: اکنون کشورهای غربی، آمریکا و اسرائیل برای ایجاد حاشیه امن در منطقه برای خود چاره‌ای جز ایجاد اختلاف میان مسلمانان ندارند.

ایشان عنوان کردند: این در حالی است که میان مسلمان اختلافات بسیار کم است، مسلمانان در قرآن با یکدیگر اختلافی نداشته و بیشتر اعمال حج میان آنها مشترک و یکسان است.

معظّم له با اشاره به اشتراکات میان شیعیان با زیدیه خاطرنشان کردند: زیدیه به قرآن و اهل‌بیت(علیهم السلام) معتقدند؛ از این‌رو میان ما و آنها نقطه اشتراک زیادی نسبت به دیگر مسلمانان وجود دارد؛ ما به شما و شما به ما نزدیک هستید.

ایشان ادامه دادند: به طور کلی اختلاف میان مسلمان اندک است؛ با این وجود اختلاف میان ما و زیدیه نیز بسیار کمتر است.

معظّم له افزودند: ما اخبار یمن را رصد می‌کنیم و برای موفقیت و پیروزی انقلابیون این کشور دعا می کنیم.

ایشان یادآور شدند: اکنون شما اگر در شهرهای ما بگردید می‌بینید دشمنان آنچه درباره ما می‌گویند خلاف واقع است؛ در این شرایط ما باید با هم بنشنیم و با گفت‌وگو مسائل را حل کنیم.

برچسب ها :
captcha