توصیه های مهم حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (مدّظلّه) به شهردار قم:

توصیه های مهم حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (مدّظلّه) به شهردار قم:


وضعیت شهر مقدّس قم باید به گونه ای باشد که فردی که وارد شهر می شود متوجه شود که یک شهر دینی، مذهبی و علمی است و تمام اموری که به این امر کمک می کند باید بیش از پیش مورد توجه مسؤولان قرار گیرد‌

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار محمد دلبری شهردار قم، با تسلیت سالروز شهادت امام محمدتقی(علیه السلام) تصریح کردند: امیدواریم در سایه لطف آن حضرت و سایر اولیای طاهرین مشکلات جهان اسلام، کشور و شهر مقدّس قم حل شود.

ایشان خطاب به مهندس دلبری شهردار قم با بیان این که سوابق شما نشان می دهد که فرد موفّقی هستید، انتخاب وی از سوی شورای اسلامی شهر قم را خوش سلیقگی آنان دانسته و ابراز امیدواری کردند که طرح های نیمه تمام با سرعت بیشتر اجرایی شود.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در ادامه سخنان خود با بیان این که شهر مقدس قم جایگاه و موقعیت ویژه ای دارد، فرمودند: قم از سویی مرکز بزرگ ترین حوزه علمیه جهان اسلام و از سویی دیگر مدفن حضرت معصومه(سلام الله علیها) و مسجد مقدس جمکران است.

 ایشان با بیان این که امتیازی که شهردار، مدیران و مسؤولان قم دارند سایر استان ها ندارند، فرمودند: مدیران استان باید قدردان این موقعیت و توفیق باشند، مسؤولان کشور نیز باید با نگاه ویژه ای به قم توجه کنند.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی با تأکید بر این که قم از زمان ائمه مرکز نشر اسلام و تشیع بوده است، ابراز داشتند: باید از نظر بودجه و تسهیلات توجه ویژه ای به قم شود و در این راستا مدیران قم باید رایزنی های بیشتری با مسؤولان کشوری داشته باشند.

ایشان افزودند: وضعیت شهر مقدس قم باید به گونه ای باشد که فردی که وارد شهر می شود متوجه شود که یک شهر دینی، مذهبی و علمی است و تمام اموری که به این امر کمک می کند باید بیش از پیش مورد توجه مسؤولان قرار گیرد.

معظّم له با اشاره به مشکلات هسته مرکزی شهر قم بر ضرورت ساماندهی این مشکلات تأکید و توصیه هایی در این باره به شهردار قم ارائه کردند.

ایشان ابراز داشتند: هرچند عمده وظایف شهرداری عمران و آبادانی است، اما در شهر قم باید شهرداری به مراکز فرهنگی نیز توجه و در احداث مراکز فرهنگی و تقویت آنها همّت بگمارد.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی با بیان این که مساله بدحجابی در قم لطمه سنگینی به نظام وارد می کند، خاطرنشان کردند: قم خاستگاه و مرکز انقلاب است و باید وضعیت ظاهری آن مطلوب باشد.

ایشان اضافه کردند: البته مبارزه با مظاهر بدحجابی در شهر قم تنها وظیفه شهرداری نیست و تمام مراکز ذیربط باید دست به دست هم دهند چراکه وضعیت قابل قبول نیست و چراغ سبزهایی هم که در دولت سابق داده شد عدّه ای را جسور کرده و سبب شده که عدّه ای حریم ها را بشکنند و از خطوط قرمز عبور کنند.

معظّم له اضافه کردند: البته نتیجه این مسأله دامان آنها را گرفت و نتیجه آن را دیدند وآن رویگردانی مردم بود؛ امیدواریم در دولت جدید این مسأله بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی با تأکید بر این که مفاسد فرهنگی و اخلاقی سبب بروز ناهنجاری های بسیار اجتماعی می شود، خاطرنشان کردند: مفاسد اخلاقی در مسائل مختلف اثر سؤ می گذارد؛ از این رو برای امنیّت کشور لازم است که عرصه فرهنگ و اخلاق بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

ایشان منطقه پردیسان را دارای مشکلات بسیار دانست و از شهرداری و دیگر نهادهای قم خواست نسبت به رفع مشکلات متعدد این منطقه اقدام کنند.

ایشان در بخش پایانی سخنان خود با بیان توصیه هایی به شهردار قم، فرمودند: شما باید برنامه جامعی برای دوره جدید مدیریت خود داشته باشید و بر اساس آن حرکت و تلاش کنید.

گفتنی است، در ابتدای این دیدار دلبری شهردار قم گزارشی از فعالیت ها و اقدامات انجام شده به منظور پیشرفت و عمران این شهر ارائه کرد.

دلبری ضرب سکه منقّش به بارگاه حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) را افتخاری برای شهر مقدس قم دانست.

برچسب ها :
captcha