تأکید معظّم له بر تلاش برای سفر ایمن شهروندان و کاهش تلفات جاده ای

تأکید معظّم له بر تلاش برای سفر ایمن شهروندان و کاهش تلفات جاده ای


در آماری که انتشار می یابد اعلام می شود که فلان خودرو به دلیل ایمنی پایین در بسیاری از تصادفات نقش اصلی را دارد؛ ‌از این رو خودروسازان باید توجّه کنند که به هر قیمتی نباید خودرو روانه بازار کرد‌

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار رییس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور، با ابراز خرسندی از کاهش آمار تلفات جاده ای، بر ضرورت برنامه ریزی و تلاش جدّی مسؤولان و دست اندرکاران ذیربط برای کاهش هرچه بیشتر آمار تلفات سوانح رانندگی تأکید کردند.
ایشان با تأکید بر انجام کارهای فرهنگی برای پیشگیری از سوانح رانندگی در کشور، خاطرنشان کردند: ‌در صورتی که مردم خطرات ناشی از تصادفات را با چشم خود مشاهده کنند و اخبار آن را بشنوند میزان جرایم و حوادث نیز کاهش می‌یابد.
معظّم له تخلّف از قوانین راهنمایی و رانندگی در جمهوری اسلامی ایران را شرعا حرام دانسته و با بیان توصیه هایی به مسؤولان راهنمایی و رانندگی و دیگر ارگان های ذیربط، تصریح کردند: باید برای ارتقای خودروهای تولید داخل، فکری اندیشیده شود.
ایشان از کیفیّت پایین برخی خودروها انتقاد و خاطرنشان کردند: در آماری که انتشار می یابد اعلام می شود که فلان خودرو به دلیل ایمنی پایین در بسیاری از تصادفات نقش اصلی را دارد؛ ‌از این رو خودروسازان باید توجّه کنند که به هر قیمتی نباید خودرو روانه بازار کرد.
حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی با تأکید بر این که دین مبین اسلام اهمیّت زیادی برای جان انسان‌ها قائل است،  تلاش برای سفر ایمن شهروندان و کاهش تلفات جاده ای و سوانح جاده ای را نوعی عبادت دانستند.
ایشان همچنین تمامی دستگاه های دخیل در این زمینه را به هم افزایی و هماهنگی بیش از پیش توصیه و تأکید کردند که نباید تنها راهنمایی و رانندگی را در این زمینه مسؤول دانست.
معظّم له در پایان توفیقات بیشتر مسئولین راهنمایی و رانندگی را از خداوند خواستار شدند.

برچسب ها :
captcha