دولتمردان عربستان و ترکیه دست در دست اسرائیل گذاشته‌اند

دولتمردان عربستان و ترکیه دست در دست اسرائیل گذاشته‌اند


متاسفانه خادمان حرمین شریفین و دولتمردان ترکیه برای یاری دادن به رژیم اسرائیل و متلاشی کردن سوریه تلاش می کنند و در این ماه رمضان کشتار به راه می اندازند؛ آیا ‌معنای خادم الحرمین بودن این است؟‌

حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی، در سیزدهمین روز از ماه مبارک رمضان در جلسه تفسیر موضوعی قرآن کریم که با حضور اقشار مختلف مردم، زائران و مجاوران در شبستان امام خمینی(ره) کریمه اهل بیت(علیها السلام) برگزار شد، هماهنگ بودن عمل انسان با گفتار را امری مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت: امروز در دنیای اسلام خیلی ها ادعای اسلام و مسلمانی می کنند اما متاسفانه عمل شان، ایمان آنان را تصدیق نمی کند.
ایشان بیان داشتند:‌ در دنیای اسلام کسانی هستند که خود را خادم الحرمین می دانند و می نامند، انتظار نداریم در عمل خادم اسرائیل و آمریکا باشند،‌ و دست توی دست اسرائیلی ها و آمریکایی ها بگذارند؛ ما انتظار نداریم کسانی که این عنوان را دارند خادم اسرائیل غاصب و آمریکای جهانخوار باشند.
حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی تحولات سوریه را دلیلی بر تضاد گفتار و عمل خادمان حرمین شریفین دانسته و اظهار داشتند: همه حتی بچه ها و کودکان هم می دانند دعوای سوریه به خاطر حفظ اسرائیل است، آنها می خواهند این کشور را متلاشی کنند تا اسرائیل در امان بماند.

دولتمردان ترکیه دست در دست اسرائیل گذاشته‌اند
ایشان با بیان این‌که متلاشی کردن سوریه یعنی حاکم کردن رژیم اسرائیل بر منطقه خاورمیانه، خاطرنشان کردند: متاسفانه خادمان حرمین شریفین برای یاری دادن این رژیم و متلاشی کردن سوریه تلاش می کنند و در این ماه رمضان کشتار به راه می اندازند؛ آیا ‌معنای خادم الحرمین بودن این است؟
معظم له افزودند: از اینها مشکل تر کار دولتمردان ترکیه است، البته مردم ترکیه با اسلام و با ایمان هستند و نمازهای جمعه آنان باشکوهی خاصی حتی گاهی باشکوه تر از نمازهای جمعه ما برگزار می شود، دولتمردان این کشور ابتدا در باغ سبزی را نشان دادند و مردم خوشحال شدند و خیال کردند که در منطقه علاوه بر ایران ایران یک کشور دیگری نیز پیدا شده است که در مقابل اسرائیل قد علم می کند، اما چیزی نگذشت که دیدیم دست توی دست اسرائیل گذاشتند و 180 درجه برگشتند و الان نیز مرتب اسلحه و مزدور می فرستند تا سوریه را متلاشی کنند.
ایشان ادعای مسلمانی و عمل به لوازم آن را دو مقوله جدا از هم دانست و از دولت ها و مسلمانانی که عمل شان با گفته های آنان تضاد دارد انتقاد و خودخواهی‌های غرب و آمریکا را محکوم کرده و فرمودند:‌ اگر آمریکایی ها و اروپایی ها هرچه برای خود می خواهند برای دیگران هم بخواهند مشکلات جهان حل می شود.
ایشان در ادامه با اشاره به آیه هفتم و هشتم سوره مبارکه احزاب، فرمودند: در میان علمای کلام و عقاید قاعده ای به نام قاعده لطف معروف است که پایه اصلی ارسال رسل و انزال کتب به شمار می آید.
معظم له در تبیین قاعده لطف با بیان این‌که خداوند تبارک و تعالی می خواهد بندگان در مسیر عبودیت در مسیر مستقیم به سوی تکامل بروند و از این رو اسباب و عوامل دستیابی به این مهم را نیز در دسترس آنان قرار داده است، اظهار داشتند:‌ ارسال 124 هزار پیامبر و ائمه اطهار، اعطای عقل و فطرت الهی و توحیدی و نازل کردن کتب آسمانی و اراده و اختیار از جمله مقدماتی است که خداوند فراهم کرده تا بشر به مقام عبودیت کامل برسد.
ایشان با اشاره به آیه شریفه وَإِذْ أَخَذْنَا مِنَ النَّبِیِّینَ مِیثَاقَهُمْ وَمِنکَ وَمِن نُّوحٍ وَإِبْرَاهِیمَ وَمُوسَى وَعِیسَى ابْنِ مَرْیَمَ وَأَخَذْنَا مِنْهُم مِّیثَاقًا غَلِیظًا  لِیَسْأَلَ الصَّادِقِینَ عَن صِدْقِهِمْ وَأَعَدَّ لِلْکَافِرِینَ عَذَابًا أَلِیمًا یادآورشدند: مفسران در پیمان محکمی که خداوند در آیه شریفه از انبیا گرفته است احتمالاتی را بیان کرده اند و ما معتقدیم خداوند پیمان گرفته به همه امور از جمله عدالت اجتماعی، انصاف، عدالت و رحمت و انبیا باید تمام نیکی ها را تبلیغ کنند.
معظم له افزودند: آن دسته از افرادی که قلب و زبان شان دو تا است وسخن وعمل شان با هم فرق دارد خداوند آنها را مجازات می کند و به هیچ وجه در صف مؤمنان نیستند.
ایشان اضافه کردند:‌ درباره پیمان محکم برخی مفسران جمله ای دارند و می گویند خدا از انبیا پیمان گرفته که مردم را به توحید،‌ خداپرستی و اعمال صالح دعوت کنند و قول پیامبر قبلی را تایید نمایند، این نشان می دهد که بین پیامبران اختلافی نبوده است، آنچه حضرت نوح می گفت، سایر انبیا و پیامبر اسلام نیز تاکید کردند و به آن همت گماشتند.
حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی در پاسخ به سؤالی مبنی بر این‌که اگر فرقی بین پیامبران نیست، پس می توان گفت همه ادیان درست هستند و می توان مسیحی و یهودی بود،‌ به مثالی اشاره کرده و تصریح نمودند: حضرت نوح(علیه السلام) معلم دوران ابتدایی بشر بود، حضرت ابراهیم(علیه السلام) معلم دوران راهنمایی بشر، ‌حضرت موسی(علیه السلام) معلم دوران دبیرستان، حضرت عیسی(علیه السلام) معلم دوران دانشگاه و پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) معلم دوران دکترا بود و از این رو دین ایشان نیز دین خاتم است و بعد از این دین آیینی نخواهد آمد.
معظم له اضافه کردند: همه انبیای الهی حق هستند اما هر یک مرحله ای را عهده دار بودند و وقتی به مرحله بالاتر رسیدیم نباید به مرحله پایین تر برگردیم هرچند همه حق گفتند و واقعیت را بیان کردند.

برچسب ها :
captcha