جوامع اسلامی و سازمان‌های بین‌المللی به داد مسلمانان میانمار برسند

جوامع اسلامی و سازمان‌های بین‌المللی به داد مسلمانان میانمار برسند


چرا کشورهای اسلامی داد نمی زنند، چرا مسلمانان میانمار بی دفاع مانده اند، متاسفانه مسلمانان الان به جان هم افتاده اند و خبر ندارند برادران مسلمان شان در میانمار چه بلایی سرشان می آید.‌

حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی در نخستین روز از ماه مبارک رمضان در جلسه تفسیر قرآن کریم که با حضور زائران و مجاوران کریمه اهل بیت(علیهم السلام) در شبستان امام خمینی(ره) برگزار شد، کشتار مسلمانان میانمار را محکوم کرد.
 ایشان افزودند: شنیده ایم در کشور میانمار که از کشورهای شرق آسیا محسوب می شود، جمعیت بودایی های متعصب بر سر مسلمانان ریخته اند و هزاران نفر را کشته اند، گمان می کنیم آنها این گونه اقدامات را از وهابی های متعصب یاد گرفته اند.
 حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی سکوت در قبال این جنایت را روا ندانسته و افزودند:‌ چرا کشورهای اسلامی داد نمی زنند، چرا مسلمانان میانمار بی دفاع مانده اند، متاسفانه مسلمانان الان به جان هم افتاده اند و خبر ندارند برادران مسلمان شان در میانمار چه بلایی سرشان می آید.
 ایشان افزودند: 800 هزار مسلمان در کشور میانمار زندگی می کنند، متاسفانه اینها در این شرایط غریب مانده اند؛ مسلمانان دنیا فریاد برآورند و از سازمان ملل و دیگر مراکز جهانی بخواهند که به داد مردم این کشور و مسلمانان برسند و دولت میانمار را مسؤول بدانند. متاسفانه همه در فکر این هستند که سوریه را نابود کنند و در این شرایط وقتی برای دفاع از سایر مسلمانان نمی ماند.
 معظم له در ادامه سخنان خود افزودند: با توجه به شروع ماه مبارک رمضان مسؤولان کاری کنند از نظر گرانی به ویژه در مورد مواد غذایی مورد نیاز مردم به ویژه اقشار ضعیف با مشکلی مواجه نشوند؛ البته مردم نیز در این بین باید همکاری کنند تا مشکلات حل شود.
 ایشان افزودند: ‌شنیده ایم به دستور مقام معظم رهبری جمعی از دولت و مجلس مامور شده اند که در این راستا اقداماتی صورت دهند؛ مردم نیز به سهم خودشان در مباره با گرانی ها سهیم باشند و دولت هم کمر همت ببندد تا فشار از طبقات ضعیف برداشته شود.
 ماه رمضان، ماه توبه و قرب الی الله است
حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در ادامه با تبریک حلول ماه مبارک رمضان، از این ماه به عنوان ماه سعادت، توبه و استغفار، ماه نورانیت و ماه قرب الی الله یاد کرد و اشاره به ر‍ؤیت هلال ماه در نقاط مختلف کشور، گفت: شک و شبهه ای در حلول ماه نیست و ان شاءالله همه می توانند با اطمینان خاطر مراسم شب های قدر را برگزار کنند. 
 ایشان در ادامه به فضیلت ماه مبارک رمضان اشاره کرده و افزودند: در این ماه شریف همه کارها ضریب دارد و طبق روایات و آموزه های دینی کمک به زندانیان، نیازمندان و درمان بیماران هفتاد برابر ثواب و پاداش دارد.
 حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی فرمودند: ماه رمضان فرصت بسیاری خوبی است،‌ همه باید این فرصت را مغتنم بشمارند و تا سر حد توان کار خیر انجام دهند چراکه معلوم نیست ماه رمضان دیگری نصیب انسان بشود یا خیر.
 ایشان آشنایی با قرآن را یکی از کارهای مهم در ماه رمضان دانسته و با بیان این‌که این ماه بهار قرآن است،‌ فرمودند: بحمدلله جلسات قرآن در این ماه مبارک بسیار گسترش یافته و در نقاط مختلف کشور مراسم قرائت قرآن با شکوه خاصی برگزار می شود.
 معظم له با بیان این‌که روزه ماه رمضان در فصل گرما فضیلت و اثر دیگری دارد، به روایاتی در این باره اشاره کرده و فرمودند: طبق روایات دینی ‌روزه گرفتن در گرمای تابستان به منزله جهاد فی سبیل الله است، در روایت دیگری نیز تصریح شده است کسی که در گرمای تابستان روزه بدارد و عطش به او غلبه کند خداوند در همان حالت هزار فرشته را دستور می دهد که صورت او را نوازش کنند و به او بشارت رحمت الهی دهند.
 حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی فرمودند: البته دخترانی که تازه بالغ شده اند و ضعیف هستند اگر روزه گرفتن برای آنها واقعا شاق و دشوار است و ضرر دارد والدین آنها را مجبور به روزه گرفتن نکنند، اگر می توانند یک روز در میان بگیرند و اگر اصلا نمی توانند قضای آن را در فصل مناسب به جای آورند.
ایشان آشنایی با مفاهیم قرآن را مهم تر از تلاوت آن دانسته و در بیان اهمیت روزه گرفتن به حدیثی از پیامبر(صلی الله علیه و آله) استناد کرده و فرمودند:‌ در حدیث پیامبر(صلی الله علیه و آله) ماه رمضان سه ویژگی دارد، ‌نخست این‌که گل سر سبد ماه ها به شمار می آید، شب قدر که در این ماه قرار گرفته از هزار ماه برتر و بهتر است، درهای جهنم در این ماه بسته و درهای بهشت به روی مردم گشوده می شود، طبق فرمایش حضرت رسول(صلی الله علیه و آله) کسی که این ماه بر او بگذرد و گناهان او بخشیده نشود از رحمت خدا بدور است.
 حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی ادای امانت به اهل آن، وفا به عهد و نیکی به والدین و درود و سلام فرستادن بر رسول الله را سه تاکید مهم در آموزه‌های اسلام دانسته و فرمودند: کسی که والدین خود را درک کند و مشمول مغفرت الهی نشود از رحمت خدا بدور است، تا زمانی که والدین شما در قید حیات هستند با جلب نظر آنان سعی کنید مشمول رحمت الهی شوید و سعادت دنیا و آخرت را به دست آورید.
 ایشان افزودند: کسانی هستند که در زمان حیات خود و پدر و مادر، مشمول رحمت الهی هستند اما بعد از وفات والدین گرفتار عاق والدین می شوند چراکه نسبت به انجام وصیت و ادای دیون پدر و مادر و کارهای خیر اقدام نمی کنند و متاسفانه بسیاری هستند که می خواهند از انجام وصیت والدین خود فرار کنند.

برچسب ها :
captcha