بیداری اسلامی نیاز به بیداری دیگری در داخل خود دارد

بیداری اسلامی نیاز به بیداری دیگری در داخل خود دارد


در حالی که مخالفان در شورای امنیت تصویب می کنند که باید در سوریه اصلاحاتی صورت گیرد و نماینده جهت اصلاحات تعیین می کنند ولی کشورهای عربی و ترکیه دست به دست هم داده اند که مخالفان و دولت سوریه را به جان هم بیندازند.‌

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در ابتدای درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم با اشاره به اینکه بیداری اسلامی یک فرصت بسیار خوبی برای همه مسلمانان است که خودشان را از شر دشمنان اسلام آزاد کنند، فرمودند: انقلاب اسلامی ایران تأثیرگذار در بیداری اسلامی بوده است و این جای بحثی نیست.

ایشان با بیان این که مسلمانان دنیا باید مراقب باشند و از دستاوردهای این بیداری اسلامی محافظت نمایند، به دو آسیب پیش روی بیداری اسلامی اشاره کرده و فرمودند: این بیدار اسلامی فرصت خوبی است اما دو آسیب متوجه آن است که بیداری اسلامی را تهدید می کند و باید مسلمانان دنیا مراقب باشند.

معظم له در تشریح آسیب اول فرمودند: دشمنان بعد از تشکیل دولت اسلامی، فوراً مهره های خود را با توسل به زور و یا به صورت مرموزانه در نظام جدید جاسازی می کنند و می خواهند عوامل خود را مسلط کنند و اوضاع را به گذشته برگردانند و یا حتی بدتر از قبل آنچه خودشان می خواهند انجام دهند.

ایشان سپس به آسیب دوم اشاره نموده و فرمودند: دشمنان می خواهند با ایجاد اختلاف مسلمانان درداخل و خارج کشورهای اسلامی را به جان هم بیندازند تا کشورهای اسلامی با یکدیگر قطع رابطه نمایند.

ایشان با اشاره به نمونه هایی از آن فرمودند: بین کشور مصر و عربستان اختلاف انداختند، با تحریکاتی که انجام می دهند کشورهای حاشیه خلیج فارس را بر ضد تحریک می کنند و از همه بدتر آنچه در سوریه اتفاق می افتد.

معظم له افزودند: در حالی که مخالفان در شورای امنیت تصویب می کنند که باید در سوریه اصلاحاتی صورت گیرد و نماینده جهت اصلاحات تعیین می کنند ولی کشورهای عربی و ترکیه دست به دست هم داده اند که مخالفان و دولت سوریه را به جان هم بیندازند و برای مخالفان اسلحه بفرستند تا مرتب ترور کنند و این واقعاً جای تعجب و حیرت است.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی با دعوت از کشورهای اسلامی در عمل به دستورات اسلامی و قرآنی فرمودند: در حالی که عربستان سعودی میلیون ها قرآن در سال چاپ می کند به همه جا می فرستد ولی بیاید به این آیه از قرآن عمل کنند که بین مردم صلح ایجاد کنند و به «اصلحوا بین اخویکم» جامه عمل بپوشانند.

ایشان افزودند: این کشورها بنزین روی آتش می ریزند، از آن طرف گروهی از مردم دنیا طرفدار اصلاحات هستند و حکومتی مردمی برای آنها می خواهند ولی اینها طرفدار کشتار و تخریب هستند.

معظم له تأکید کردند: این دو آسیب بیداری اسلامی را تهدید می کند و این مشکلات ناشی از فقدان رهبری است.

ایشان افزودند: بیداری اسلامی نیاز به بیداری دیگری در داخل خود دارد و باید بیداری دیگری در بیداری واقع بشود تا از این بیداری بتواند استفاده کند.

برچسب ها :
captcha