تقویت تولید داخلی در گرو برنامه ریزی ، تدبیر مسؤولان و همکاری مردم است

تقویت تولید داخلی در گرو برنامه ریزی ، تدبیر مسؤولان و همکاری مردم است


باید از این مشکل که دشمن برای ما درست کرده فرصت پیشرفت و ترقی بسازیم و تولیدات داخلی را تقویت کنیم و البته تحقق این مهم در گرو برنامه ریزی و تدبیر مسؤولان، مقابله با ثروت اندوزان بی رحم و صرفه جویی و همکاری مردم دارد‌

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در آغاز درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم با اشاره به روایاتی در خصوص مذمت غرور، تاکید کردند: اگر فضل و عنایت خداوند تبارک و تعالی نباشد به هیچ کجا نمی رسیم و باید بدانیم اعمال و رفتار ما در مقابل کرم و لطف خدا هیچ است.

 ایشان در ادامه سخنان خود با بیان اینکه ما دو مشکل مهم داخلی و یک مشکل خارجی داریم که می توان با تدبیر این امور را حل کرد، فرمودند: مشکل مهم داخلی، مساله اقتصادی و سودجویی یک عده اقلیت غارت گر است که از هرکجا بتوانند می دزدند و این مساله و عدم تدبیر مناسب از سوی بعضی مسئولین و فشارهای خارجی سبب تنگناهای اقتصادی می شود.

 معظم له با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان «تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی» بر ضرورت تقویت و حمایت از تولیدات داخلی تاکید کرده و فرمودند: باید از این مشکل که دشمن برای ما درست کرده فرصت پیشرفت و ترقی بسازیم و تولیدات داخلی را تقویت کنیم و البته تحقق این مهم در گرو برنامه ریزی و تدبیر مسؤولان، مقابله با ثروت اندوزان بی رحم و صرفه جویی و همکاری مردم دارد.

 ایشان با تاکید براینکه قوای سه گانه و مسؤولان دست به دست هم دهند تا بر این مشکلات غلبه کنیم، یادآورشدند: در عرصه خارج یکی از مشکلاتی که داریم برنامه های بدآموز سایت ها، ماهواره ها و وسایل ارتباط جمعی است که مدام برای تخریب اعتقادات و باورهای ایمانی و اخلاقی جوامع و مردم کار می کنند و شدیداً فعال هستند.

 معظم له تاکید کردند: عوامل آنها تا این جا پیش رفته اند که مقدسات، مسلمات و ضروریات دین را زیر سؤال می برند؛ اینها یا دشمن هستند و یا ابزار و بازیچه دست دشمن.  

 حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی با بیان اینکه متاسفانه در داخل برنامه صحیحی برای مبارزه با مفاسد فرهنگی و اخلاقی نداریم، تاکید کردند: ما در این عرصه نیاز به برنامه بسیار جامع داریم، یک وقت باخبر می شویم تشکیلاتی که مربوط به ارشاد اسلامی است فیلم هایی از دست شان خارج شد، که بدآموز است. و مایه تخریب مبانی اخلاقی خانواده ها.

 ایشان تاکید کردند: همه باید دست به دست هم دهیم، تذکر دهیم تا ان شاءالله با تدبیر مناسب شاهد حل مشکلات باشیم.

 معظم له همچنین با اشاره به مساله هسته ای ایران، تاکید کردند: دشمنان می خواهند ما را از دانش هسته ای محروم کنند و در شرایطی که در یک جبهه مبارزه می کنیم نباید جبهه دیگری ایجاد کنیم. چرا بعضی از مسئولین توجه به این نکته نداشته دردسر تازه ای می آفرینند. امیدوارم همه در این شرایط حساس هوشیار باشیم.

برچسب ها :
captcha