محکوم کردن جنایات اخیر پاکستان

محکوم کردن جنایات اخیر پاکستان


ریشه همه اینها از وهابیت سرچشمه میگیرد که بلایی برای جهان اسلام شده است و چهره اسلام را مخدوش کرده، و علمای جهان اسلام باید برای آن فکری کنند.‌

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در ابتدای درس خارج فقه خود با اشاره به حادثه تلخی که بار دیگر در پاکستان اتفاق افتاد، فرمودند: از پاکستان خبر رسیده که گروهی از سپاه منفور صحابه جلوی اتوبوسی از شیعیان اهل بیت(علیهم السلام) را گرفتند و مسافران آن را به رگبار بستند و مرد و زن و کودک را به قتل رساندند.

ایشان افزودند: این مورد قبلا هم اتفاق افتاده و باز هم تکرار شد.

معظم له ادامه دادند: اینها به چه دین و مذهبی پای بندند که به این صورت بیگناهان را می کشند.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی ریشه اینگونه جنایت ها را وهابیت دانسته و افزودند: ریشه همه اینها از وهابیت سرچشمه میگیرد که بلایی برای جهان اسلام شده است و چهره اسلام را مخدوش کرده، و علمای جهان اسلام باید برای آن فکری کنند.

ایشان افزودند: ما به دولت پاکستان ایراد داریم که چرا نمی تواند امنیت شهروندان خودش را تأمین بکند و به این صورت بی رحمانه افراد را به خاک و خون بکشند. از این گذشته چرا مجامع جهانی اعتراضی نمی کنند و فشار نمی آورند و مهر سکوت بر لب نهاده اند.

معظم له با اشاره به اینکه اگر یک نفر از خودشان کشته بشود، صدایشان در عالم بلند می شود و تمام رسانه ها را پر می کند، افزودند: شیعیان بی گناه را از اتوبوس پیاده می کنند و به گلوله می بندند و آب از آب هم تکان نمی خورد. این چه برنامه جهانی است؟

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی ضمن محکومیت شدید این عمل فرمودند: با برادران پاکستانی چه شیعه و چه غیر شیعه، آنهایی که در راه اسلام هستند همدردی می کنیم و از دولت پاکستان و مجامع جهانی می خواهیم که جلوی این جنایات که در عالم سابقه نداشته را بگیرند و ریشه این گروه که منشأ این همه جنایات بی سابقه شده، را از جهان بکنند.

برچسب ها :
captcha