عاملان کشتار شیعیان پاکستان سریعا شناسایی و مجازات شوند

عاملان کشتار شیعیان پاکستان سریعا شناسایی و مجازات شوند


وهابیون هیچ گونه منطق، عقل و قانونی را به رسمیت نمی شناسند و بی رحمانه مردم را به قتل می رسانند. دولت پاکستان باید هرچه سریعتر مجرمان و عوامل این جنایت دردناک را شناسایی و مجازات کند تا دیگر چنین جنایاتی رخ ندهد‌

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در آغاز درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم ضمن تسلیت سالروز وفات حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) به تبیین فضائل و مناقب این بانوی کریمه پرداخته و فرمودند: امیدواریم مردم قم و همچنین زوار و مسافران حرمت و احترام این شهر را حفظ کنند و بدانند که این شهر با شهرهای دیگر تفاوت دارد و مظاهر فساد نباید وجود داشته باشد.
ایشان در ادامه با اشاره به کشتار شماری از مردم شیعه کشور پاکستان توسط وهابیون تندرو، این جنایت را محکوم کرده و با دردناک توصیف کردن آن، اظهار داشتند: متاسفانه هم دولت پاکستان و هم مراکز و مجامع جهانی از کنار این مساله آسان می گذرند.
معظم له با محکوم کردن اقدامات افراطی و خشونت آمیز وهابیون، خاطرنشان کردند: اینها هیچ گونه منطق، عقل و قانونی را به رسمیت نمی شناسند و بی رحمانه مردم را به قتل می رسانند.
حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی اضافه کردند: بزرگان شیعه اجازه مقابله به مثل در مقابل این گونه اعمال را نمی دهند و این خود دلیل بر حقانیت مکتب شیعه و اهل بیت است.
از سوی دیگرایشان خواستار واکنش سریع دولت پاکستان در قبال این جنایت شده و فرمودند: دولت پاکستان باید هرچه سریعتر مجرمان و عوامل این جنایت دردناک را شناسایی و مجازات کند تا دیگر چنین جنایاتی رخ ندهد.
معظم له کشتن بیگناهان را در تضاد با تعالیم دین مبین اسلام و قرآن دانسته و با جنایتکار توصیف کردن وهابیون تندرو، فرمودند: اخیراً گفته شده که عده ای از جوانان وهابی مذهب شیعه را اختیار کرده اند.
ایشان با تاکید بر اینکه امیدوارم هم دولت پاکستان و هم مسؤولان ما روی این مساله پافشاری کنند و مجامع جهانی نیز فعال شوند تا جلوی این گونه اقدامات گرفته شود، تصریح کردند: این لکه ننگی بر دامان بشریت و بر دامان تاریخ امروز ما است و این گونه جنایات کمتر سابقه داشته است.

برچسب ها :
captcha