مردم به افراد صالح رای دهند

مردم به افراد صالح رای دهند


به کسی رای دهیم که تقوا داشته باشد، اهل تخریب و زد و بند نباشد بلکه هوشیار بوده و اعتدال فکری داشته باشد، مسؤولیت بسیار سنگین است و ان شاءالله همه از این آزمون الهی سربلند بیرون می آیند‌

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در آغاز درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم با اشاره به انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی، خواستار حضور همگان در پای صندوق های رای شد.
ایشان با بیان اینکه مردم در 12 اسفند در میدان آزمون جدیدی قرار می گیرند، تاکید کردند: همه ان شاءالله پرشوتر، مصمم تر و متحد تر از همیشه به پای صندوق ها خواهند رفت و در انتخابات شرکت خواهند کرد.
مبانی فقهی وجوب رای دادن
ایشان افزودند: سؤال می شود که مبانی فقهی اینکه گفته اید رای دادن وظیفه شرعی است، چیست؟ در جواب باید گفت آیا حفظ جان، مال، ناموس، دین و کشور واجب است؟ این از مسلمات است و باید اینها را حفظ کنیم و مقدمه واجب نیز واجب است.
حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی تاکید کردند: اگر مردم حضور پرشور در انتخابات داشته باشند نقشه های دشمنان نقش بر آب می شود، در این شکی نیست، الان دشمنان دندان تیز کرده اند و منتظرند اگر ببینند استقبال مردم از انتخابات سرد است می گویند زمان حمله فرا رسیده است.
معظم له با تاکید بر اینکه عقل و شرع، حکم می کند که باید کشور و نظام را حفظ کنیم، از حضور پرشور مردم در راهپیمایی 22 بهمن تقدیر کردند و اظهار داشتند: لحن سیاستمداران ظالم غربی قبل از 22 بهمن و بعد از آن فرق کرد، آنها قبل از 22 بهمن جار و جنجال های بسیاری می کردند، اما مردم که به صحنه آمدند سر و صداهای آنها کم شد.
حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی یادآور شدند: من تعجب می کنم کسانی در این شک می کنند، جای شک نیست، حضور وظیفه است. نکته دیگر انتخاب افراد صالح است، انسان وقتی می خواهد وکیل برای کار کوچکی بگیرد دنبال آدم امین و سالمی می گردد و طبیعی است در انتخاب نماینده ای که مقدرات یک کشور را به سهم خود در اختیار می گیرد باید دقت بیشتری صورت گیرد. فلان آقا رفیق ما است پس به او رای دهیم ابدا، البته اگر صلاحیت دارد اوضاع فرق می کند.
ایشان با تاکید بر اینکه باید به افراد صالح رای داد، اضافه کردند: همه ما در قبال رای دادن مسؤولیت داریم، اگر بدون توجه به صلاحیت به کسی رای داده شود شرعا در کارهایی که او انجام می دهد شریک هستیم.
حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی با تاکید بر اینکه باید به کسی رای دهیم که تقوا داشته باشد، اهل تخریب و زد و بند نباشد بلکه هوشیار بوده و اعتدال فکری داشته باشد، خاطرنشان کردند: مسؤولیت بسیار سنگین است و ان شاءالله همه از این آزمون الهی سربلند بیرون می آیند و با این انتخابات دشمنان را مأیوس می کنند.

برچسب ها :
captcha