حکامی که بویی از دمکراسی نبرده اند، مدعی دمکراسی در سوریه شده اند

حکامی که بویی از دمکراسی نبرده اند، مدعی دمکراسی در سوریه شده اند


امیدوارم مسلمانان بیدار شوند و تمدن اسلامی را احیا کنند، چراکه غربی ها به نام انسان دوستی و تمدن انسانی دنبال منافع نامشروع خود هستند و امت های مسلمان نباید دنباله روی آنها باشند‌

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در آغاز درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم ضمن تبیین ماهیت و چهره واقعی تمدن غربی، اظهار داشتند: از هنگامی که این تمدن روی کار آمده است عده ای شیفته و عاشق آن شده اند و اصرار داشته­اند که هم باید این تمدن و تفکر را اجرا کنیم.

معظم له با بیان اینکه با پیروزی انقلاب اسلامی و رای 98 درصدی مردم در انتخاباتی آزاد به جمهوری اسلامی ماهیت و چهره غربی ها برملا شده است، فرمودند: با پیروزی انقلاب همه غربی ها دست در دست هم دادند تا این نظام را نابود کنند و تحمیل جنگ هشت ساله بر ضد ملت ایران در همین راستا بود.
ایشان با اشاره به خصومت غرب با جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد: اینها چهره خود را نمایان کرده اند و در دوره بیداری اسلامی چهره آنها نمایان تر شده است و هرکجا دیدند بیداری به نفع شان است گفتند بسم الله و در غیر آن با تمام قوا مانع می­شوند.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی با تاکید براینکه دست پروردگان غرب نیز مثل خودشان هستند، اظهار داشتند: پادشاه بحرین از دست پروده های اینها است، این فرد اخیرا گفته که به بشار اسد توصیه می کنم گوش به خواسته ملت خود بدهد! این در حالی است که  اکثر مردم سوریه بشاراسد را می خواهند ولو اینکه باید اصلاحاتی صورت دهد و از خشونت در برابر کسانی که به خشونت متوسل نمی­شوند بپرهیزند.

معظم له با مضحک خواندن این گونه ادعاها اضافه کردند: از پادشاه بحرین عجیب تر، حکام سعودی هستند که می گویند چرا در سوریه دمکراسی نیست؛ حکامی که حکومت شان بویی از دمکراسی نبرده است و حکومت شان به صورت قبیله ای اداره می شود، طرفدار دمکراسی شده اند.

ایشان با اشاره به اهداف این گونه حکومت ها بیان داشتند: اینها برای از بین بردن مقاومت لبنان و کمک به رژیم اسرائیل غاصب سوریه را تحت فشار قرار می دهند. همان گونه که عوامل اصلی یعنی آمریکا و اذناب او نیز همین هدف را دنبال می کند.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی با بیان اینکه این نوع حکومت ها نیز همچون غربی ها ماهیت و چهره واقعی خود را نمایان کرده اند، فرمودند: رژیم غاصب اسرائیل یکی از رژیم هایی است که از تمدن غربی برخاسته است و برای ترور دانشمندان هسته­ای تروریست پرورش می دهند و صریحاً اعتراف می­کند.

ایشان تاکید کردند: جوانان به ویژه دانشگاهیان عزیز باید ماهیت این تمدن را بدانند، تمدن انسانی را بایستی در اسلام و قرآن جستجو کرد، البته با نمایان شدن ماهیت اینها کسی فریب مکر آنها را نمی خورد.
معظم له تاکید کردند: امیدوارم مسلمانان بیدار شوند و تمدن اسلامی را احیا کنند، چراکه غربی ها به نام انسان دوستی و تمدن انسانی دنبال منافع نامشروع خود هستند و امت های مسلمان نباید دنباله روی آنها باشند

برچسب ها :
captcha