اسلام ستیزان منتظر پاسخ مسلمانان جهان باشند

اسلام ستیزان منتظر پاسخ مسلمانان جهان باشند


هم اینک گروهی از مسلمانان در بحرین، احساء، قطیف، آذربایجان شوروی سابق، تحت فشار مثلث شوم قرار گرفته‌اند .ادامه این راه پایان نامطلوبی دارد و شیعیان آذربایجان و بحرین و حجاز سکوت نخواهند کرد و تمام شیعیان جهان نیز با آنها همصدا خواهند بود‌

حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی در آغاز درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم با اشاره به این که شیعیان دنیا در حال حاضر مظلوم ترین جمعیت هستند، اظهار کردند: هم‌اینک گروهی از مسلمانان در بحرین، احساء، قطیف، آذربایجان شوروی سابق، تحت فشار مثلث شوم قرار گرفته‌اند.
ایشان با بیان این که آنها دست به دست هم داده اند تا برضد شیعیان جهان به مبارزه بپردازند و وهابیان و اسرائیل و آمریکا صحنه‌گردان این مسائل هستند، تصریح کردند:  اخبار موثق از آذربایجان شوروی سابق به دست ما رسیده‌ است که مخالفان اسلام به شدت به دنبال تضعیف مسلمانان هستند که البته جمعی از آنها همان دولتمردان سابق در شوروی هستند به همین دلیل با اصل اسلام مخالفت می‌کنند.
 معظم له مبارزه با حجاب، زندانی کردن علمای شیعه و ممنوعیت انتشار کتب اسلامی را از جمله اقدامات شوم آنها در آذربایجان دانسته و خطاب به مخالفان اسلامی فرمودند: بدانید شما تیشه به ریشه خود می‌زنید؛ زیرا شیعیان دنیا پرورش یافته مکتب امام حسین علیه السلام هستند و هرگز آرام نخواهند گرفت و این تهدید و کشتارها تاثیری در اعتقادات آنها نخواهد داشت.
 ایشان ضمن دعوت به خویشتن داری در کشورهای مسلمان منطقه و حل مشکلات بالا از طریق مذاکره اظهار داشتند: ادامه این راه پایان نامطلوبی خواهد داشت، و شیعیان آذربایجان و بحرین و حجاز سکوت نخواهند کرد و تمام شیعیان جهان با آنها همصدا هستند، شیعیان عراق، پاکستان، افغانسان، اروپا و آمریکا همه همصدا با این مظلومان هستند.
 حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی با اشاره به انتقاد برخی سیاسیون کشورهای منطقه نسبت به موضعگیری مراجع تقلید فرمودند: اینها ادعا دارند که مراجع تقلید در امور داخلی آنها دخالت می‌کنند؛ در حالی که چنین مطلبی هرگز واقعیت ندارد، زیرا مرجعیت مرزی ندارد  تا آن را محدود به زمان یا مکان خاصی بدانند، مراجع مانند طبیبان بدون مرز هستند. پیروان آنها همه جا هستند و مسئولیت آنها دفاع از همه مسلمین جهان است.
 معظم له با بیان این که مراجع همیشه حمایت خود را از مسلمانان اعم شیعه و سنی در سراسر جهان اعلام می‌دارند، حمایت از مسلمانان اهل سنت در فلسطین و کشورهای منطقه را نمونه‌ای از این حمایت‌ها برشمردند و همچنین خواستار حمایت همه مردم جهان از مسلمان مظلوم شدند.

برچسب ها :
captcha