تحریم‌ها و تهدیدها در ایران تاثیر نخواهد داشت

تحریم‌ها و تهدیدها در ایران تاثیر نخواهد داشت


امروز غربی‌ها به گمان خود افکار عمومی را علیه ما بسیج کرده‌اند و با تهدید و تحریم برای ما محدوده‌هایت ایجاد کرده‌اند؛ برخی هم تحت تاثیر این هیاهو قرار گرفته‌اند؛ در حالی که هرگز نباید به این تحریم‌ها و تهدیدها اعتنایی کرد‌

حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی، در درس خارج فقه خود که با حضور طلاب و فضلای حوزه علمیه در مسجد اعظم قم برگزار شد به بیان حدیث اخلاقی هفته پرداخت و براهتمام جدی طلاب برآن تاکید کرد.
 ایشان در بیان حدیثی در خصوص توکل اظهار داشتند: کسی که دارای یقین است توکل به خدا می‌کند، زیرا می‌داند عزت و ذلت به دست اوست.
 معظم له تصریح کردند:  برخی کشورها که در گذشته به قدرت‌های خود می‌بالیند؛ امروز در ذلت گرفتار هستند و به التماس افتاده‌اند، نشان می‌دهد اینان چون به قدرت الهی وابسته نبودند به همین دلیل امروز گرفتار شده‌اند.
 ایشان توکل به خدا و ایمان به قدرت الهی را بسیار مهم برشمرد و افزودند: وقتی خدا داشته باشیم همه چیز داریم و با داشتن خداوند از هیچ چیزی نمی‌ترسیم و نباید بترسیم.
 حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی به تهدیدهای غرب و تحریم‌ها علیه کشورمان اشاره کرده و فرمودند: امروز غربی‌ها به گمان خود افکار عمومی را علیه ما بسیج کرده‌اند و با تهدید و تحریم برای ما محدوده‌هایت ایجاد کرده‌اند؛ برخی هم تحت تاثیر این هیاهو قرار گرفته‌اند؛ در حالی که هرگز نباید به این تحریم‌ها و تهدیدها اعتنایی کرد، اگر وظیفه‌مان را خوب انجام دهیم و تکیه‌گاهمان خدا باشد از هیچ چیز نمی ترسیم و نخواهیم ترسید.
 ایشان سقوط دیکتاتورهای منطقه و گرفتاری‌های کشورهای غربی در منجلاب مشکلات را درس بزرگی برای مردم جهان دانست.
 معظم له ایمان به خدا را بسیار مهم برشمرد و بی‌ایمانی را منشا گرفتاری‌های جهان دانست و افزودند: یکی از مسائلی که دنیا امروز از آن رنج می‌برد؛ مساله ناراحتی و مشکل عصبی است، زیرا بیشترین، افسردگی، پریشانی‌ها، خودکشی‌ها زاییده مشکل عصبی و یکی از عوامل آن بی‌ایمانی است، از این‌رو اگر جهانیان می‌خواهند از این گرفتاری نجات یابند باید اعتقادات و باورهای خود را به خدای یگانه افزایش دهند، چون بدون خداباوری انسان آرامش نخواهد داشت.
ایشان در بخش دیگری از سخنان خود به روز مبارزه با بی‌سوادی اشاره کرده و افزودند: در سال 58 و روزهایی که انقلاب تازه شکل گرفته بود، امام خمینی(رحمه الله علیه) فرمان مبارزه با بیسوادی را سردادند تا مشخص شود انقلاب اسلامی به دنبال علم و سواد است؛ بنابراین همچنان که امام راحل فرمودند باید ریشه بی‌سوادی از کشور برچیده شود.
حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی با بیان این که اسلام دین سواد است، اظهار داشتند: برای فرزند و پدر حقوق زیادی است، یکی از حقوق فرزندان، آموزش سواد است در اسلام مقام معلم و متعلم بسیار مهم است. سوادآموزی در اسلام عبادت است.
ایشان تاکید کردند: اگر سواد توام با تعهد و ایمان نشد، آن سواد بلای جان انسان‌ها می‌شود، امروز بلاهای که در دنیا وجود دارد از باسودهاست، بمب‌های اتمی و میکروبی حاصل دست رنج افراد باسواد و بی‌ایمان است.  امروز شاهد جنبش وال استریت در آمریکا هستیم که 1 درصد همه چیز را در اختیار گرفته‌اند و با سوادها هم در خدمت همان یک درصد هستند که شیره جان 99 درصد را گرفته اند و این نشان می‌دهد اگر سواد با تعهد و ایمان همراه نشود، برای انسان‌ها دردسر ساز می‌شود.
کتاب‌های دانشگاهی باید پالایش شوند
معظم له در بخش دیگری از سخنان خود به دانشجویان و جوانان توصیه‌هایی ارائه کرده و فرمودند: اینکه دانشجویان عزیزمان به خارج از کشور می‌روند و علوم روز را می‌آورند ایرادی ندارد، ولی باید مراقب بود این علوم را در دانشگاه‌ها تصفیه کرد، زیرا غرب فرهنگ غلط خود را به این علوم می‌افزاید.
ایشان افزودند: جوانان باید به گونه‌ای تربیت شوند که اگر به خارج از کشور برای تحصیل رفتند، به بیراه نروند و از فرهنگ غرب الگو نگیرند؛ بلکه عملاً مبلغ اسلام باشند بنابراین بدون این که فرزندانمان را بسازیم به خارج بفرسیم کاری خطرناک است.
معظم له یادآور شدند: گاهی برخی کتاب‌های در دانشگاه‌ها می‌آورند که اصل خدا و ائمه اطهار علیهم السلام را زیر سوال برده‌اند به خصوص در علوم انسانی بیشتر دیده می‌شود. امید است امروز که روز مبارزه با بیسوادی است این علوم نیز پالایش شوند و دیگر شاهد گسترش فرهنگ مادی غرب در داخل کشور نباشیم.

برچسب ها :
captcha