عاشورا اسلام و نظام را در جهان بیمه می کند

عاشورا اسلام و نظام را در جهان بیمه می کند


مردم ایــران با عـاشورا خـود را بیـمه می کـنند و هرگز مغلوب  نـمی شونـد از دیـدگاه دشمنان تا زمانی که عـاشورا وجود دارد آنـها نمی توانند با تحریم ها بر ایران فشاری وارد کنند‌

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در درس خارج فقه خود در مسجد اعظم فرمودند: مراسم عاشورای امسال نسبت به سالهای گذشته از نظر کمی و کیفی برتری خاصی داشت الحمدلله شورعاشورایی هر سال در حال افزایش است.
ایشان افزودند: ما معتقدیم فرهنگ عاشورا نظام جمهوری اسلامی ایران و اسلام را در جهان بیمه می کند از این رو به سهم خودم از عزاداران حسینی تشکر می کنم هرچند نیازی به تشکر امثال بنده نیست.
معظم له در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اظهارات یکی از سیاستمداران انگلستان فرمودند: این سیاست مداران بر این اعتقادند که تحریم و فشارها بر مردم ایران تاثیری ندارند آنها می دانند مردم ایران با عاشورا خود را بیمه می کنند و هرگز مغلوب نمی شوند از دیدگاه آنها تا زمانی که عاشورا وجود دارد آنها نمی توانند با تحریم ها بر ایران فشاری وارد کنند.
ایشان تاکید کردند: امیدواریم دشمنان کوردل و وهابیان تکفیری و خونخوار از خواب غفلت بیدار شوند و بدانند نورآفتاب را نمی توانند با این جنایات بپوشانند و این فکر خام را از سر بیرون کنند.
حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به قتل عام شماری از عزاداران در کشور افغانستان و عراق فرمودند: متاسفانه دشمنان در عاشورای امسال به صفوف عزاداران حمله کردند و جمعی از عزاداران را شهید کردند که این حرکت ننگین بار باعث تاسف و ناراحتی همگان شد و تمام دنیا آنها را محکوم کرد.
معظم له با اشاره به حضور گسترده عزاداران حسینی در کربلای معلی فرمودند: خوشبختانه امسال عزاداران حسینی در عراق حضور با شکوهی داشتند و با وجود اینکه قربانیان زیادی قبلا در این راه داده اند اما خم به ابرو نیاوردند.
ایشان فرمودند: نمی دانیم دشمنان کی می خواهند از خواب غفلت بیدار شده و دست از جنایت بردارند اینان بدانند که هرگز نمی توانند شور حسینی را خاموش کنند و نمی توانند عاشورا را کمرنگ جلوه دهند.
معظم له ادامه دادند: امیدواریم همیشه عاشورا و فرهنگ عاشورا در جهان پایدار بماند.
حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی با اشاره به استفتایی از سوی جمعی از مسلمانان پاکستان فرمودند: این گروه در استفتا خود آورده بودند که ما اگر بخواهیم مراسم عاشورایی را در این کشور برگزار کنیم ممکن است تلفات بدهیم که من در پاسخ گفتم باید دسته جات و مراسمات عزاداری خود را برگزار کنید و هرگز این مراسم تعطیل نشود؛ امروز به گونه ای شده است که فرهنگ عاشورا به عنوان یک واجب کفایی به حساب می آید نه یک مستحب.

برچسب ها :
captcha