اهانت به مقدسات شیعه اهانت به همه مسلمین آگاه است

اهانت به مقدسات شیعه اهانت به همه مسلمین آگاه است


با نهایت تأسف باید گفت آنها معنى توحید ، شرک و توسل را نفهمیده‌اند. علت آن هم محدود بودن معلومات آنها از کتاب الله و سنت رسول الله (صلی الله علیه و آله) و ادله عقل است و این ضعف معلومات که بلاى بزرگى است به همراه تعصبات شدید آنها را گرفتار ساخته است‌

حضرت آیت الله العظمى مکارم شیرازى در ابتداى درس خارج فقه در مسجد اعظم فرمودند: اخیراً خبر ناگوارى از کویت به ما رسیده که نشان مى‌دهد دو نفر از امام جمعه‌هاى وهابى تکفیرى کویت جسارت بسیار زشتى به ساحت قدس حضرت سیدالشهدا (علیه السلام) و زیارت قبر شریف آن حضرت کرده که واقعآ از ذکر آن شرم داریم. اما این دو روحانى‌نماى بدزبان و فحاش اضافه بر این زیارت آن حضرت را شرک و کفر شمرده و مردم را بر ضدّ شیعه تحریک نموده‌اند.
علماى شیعه در کویت همگى به این گفتار شرم‌آور و تفرقه‌انگیز اعتراض کرده و به دنبال آن اوقاف کویت این دو نفر را به مدت چهارماه از اقامه جمعه محروم کرده است.
گرچه این عکس‌العمل فى حدّ ذاته خوب و عاقلانه است ولى هرگز کافى نیست؛ باید آنها را به جرم تفرقه‌افکنى و ایجاد آشوب محاکمه و مجازات کنند و براى همیشه از امامت جمعه خلع نمایند.
حکومت کویت باید توجه داشته باشند که این‌گونه افراد تفرقه‌افکن به احتمال قوى از عُمّال اسرائیل و آمریکا هستند و مى‌خواهند کشور کویت را به آشوب بکشند، و بر طبق اطلاعى که به ما رسیده در بعضى از کتب درسى مدارس آنجا نیز نفوذ کرده و بحث‌هاى تکفیرى را پیش کشیده‌اند و این کار خطرناک است. بدانید اینها دشمن امنیت و آرامش کشور شما هستند.
با نهایت تأسف باید گفت آنها معنى توحید ، شرک و توسل را نفهمیده‌اند. علت آن هم محدود بودن معلومات آنها از کتاب الله و سنت رسول الله (صلی الله علیه و آله) و ادله عقل است و این ضعف معلومات که بلاى بزرگى است به همراه تعصبات شدید آنها را گرفتار ساخته است. در حالی که زیارت قبر پیامبر (صلی الله علیه و آله) و بزرگان اسلام و توسل به آنها و شفاعتشان از همان قرن اوّل در میان مسلمین همواره بوده است.
ما بارها اعلام کرده‌ایم حاضریم با مفتیان بزرگ وهابى سلفى در یک جلسه به مناظره بپردازیم و از کتب آنها ثابت کنیم که راه خطا مى‌روند، تکفیر مسلمانى که نماز به سوى قبله مى‌خواند طبق صریح روایات نبوى بزرگترین گناه است. آنها اقلیتى هستند که برخلاف تمام علماى اسلام سخن مى‌گویند، در مصر زیارت حرم‌هاى رأس الحسین (علیه السلام) و سیّده زینب مانند حرم ائمه عراق (علیهم السلام) مورد علاقه انبوه زائران سنى و شیعه است و علماى الازهر نیز بر آن صحه مى‌نهند همان‌گونه که اخیراً دیدیم مفتى بزرگ مصر شیخ جمعه دفاع شجاعانه و صریحى از این مراکز زیارتى در برابر تهدید وهابیان تندرو کرد.
در اینجا نکته روشنى وجود دارد که وقتى به آنها مى‌گوییم اگر تخریب این قبور مقدسه را لازم مى‌شمرید پس چرا قبه و بارگاه پیغمبر اکرم (صلی الله علیه و آله)  با آن عظمت و شکوه که در دسترس شماست و همه سال زوارخانه خدا آن را زیارت مى‌کنند تخریب نمى‌کنید.
مى‌گویند اگر دست به تخریب آن بزنیم صداى اغراض شدید از تمام جهان اسلام بلند مى‌شود.
مى‌گوییم پس اعتراف کردید که تمام جهان اسلام و علماى بزرگ با شما مخالفند و شما اقلیت ناچیزى هستید. بیایید از این راه غلط که حیثیت اسلام را لکّه دار کرده و کشتن بیگناهان را افتخار مى‌داند، بازگردید.
این افراد تصور نکنند شیعیان کویت تنها هستند، تمام جهان تشیع با آنهاست و اهانت به مقدسات آنها اهانت به مقدسات همه شیعیان دنیا، بلکه همه مسلمانان آگاه و آشناى به کتاب و سنت است.
امیدواریم حکومت کویت با درایت جلو این‌گونه خطبا و نویسندگان ماجراجو و تفرقه‌افکن را بگیرد و اجازه ندهد آرامش و امنیت این کشور را به هم زنند از شیعیان نیز مى‌خواهیم تفرقه‌افکنان را از خود دور سازند.

برچسب ها :
captcha