ما علاقه مند به ثبات تمام کشورهای همسایه هستیم

ما علاقه مند به ثبات تمام کشورهای همسایه هستیم


تنها هدف ما حمایت از احکام اسلامی و خوشبختی ملّت آذربایجان بوده است. کار مرجع حمایت از احکام اسلامی در همه جا هست و برخلاف تصور برخی، دخالت در امور کشورها محسوب نمی شود زیرا پیروان و مقلدان آنها همه جا هستند.‌

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در ابتدای درس خارج فقه خود فرمودند:
چند روز قبل سخنی درباره مسأله اسلام ستیزی در آذربایجان شوروی سابق داشتم که در روزنامه های دولتی آنجا با هجمه گسترده ای مقابله شده بود در حالی که این مسأله در واقع انجام وظیفه مرجعیت است اضافه بر آن ادای حق همسایگی ما بود نسبت به آنها. زیرا مسلمانان و شیعیان این کشور که برادران ما هستند و اکثریت قریب به اتفاق مردم این کشور را تشکیل می دهند از هرگونه مخالفت با احکام اسلام، حجاب و غیر آن رنج می برند و خدای نکرده این امر سبب بی ثباتی کشور آنها می شود. ما دوست داریم همه کشورهای اسلامی مخصوصاً همسایگان ما از ثبات کامل برخوردار باشند.
اینجانب نه عضو خبرگان رهبری هستم که آنها پنداشته اند و نه عضو هیچ حزب و جمعیتی، مرجعیت تعلق به عموم مسلمانان دارد و حد و مرزی ندارد، و کار مرجع حمایت از احکام اسلامی در همه جا هست و برخلاف تصور برخی دخالت در امور کشورها محسوب نمی شود زیرا پیروان و مقلدان آنها همه جا هستند. نه چشم داشتی به خاک آنها داریم و نه غیر آن. تنها هدف ما حمایت از احکام اسلامی و خوشبختی ملّت آذربایجان بوده است. امیدوارم با این توضیح هدف ما روشن شود و ان شاء الله در آینده کاری که عقاید مذهبی مردم را جریحه دار کند انجام ندهند.

برچسب ها :
captcha