چرا بعضی از همسایگان از پشت به مسلمانان خنجر می زنند؟

چرا بعضی از همسایگان از پشت به مسلمانان خنجر می زنند؟


نکته دیگر این که اخیراً جمعی از دولتمردان یکی از کشورهای همسایه یعنی ترکیه ضمن ادعای اسلام خواهی از پشت خنجر به مسلمانان می زنند و با ایجاد سپر موشکی ناتو تمام منطقه را به خطر انداخته اند و اسرائیل را با این کار بسیار خوشحال کرده اند‌

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در ابتدای درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم با اشاره به هفته دفاع مقدس بیاناتی به شرح زیر ایراد فرمودند:
هفته ای که گذشت، هفته دفاع مقدس بود و خاطره آن از رسانه ها تجدید شد و به یاد آوردیم که چه رشادتها و شجاعت ها و ایثارها در دفاع از کشور و نظام در آن سالها انجام شد و چه شهدایی در این راه داده ایم.
اما لازم بود به این حقیقت نیز توجه داشته باشیم که تا چه اندازه دست آوردها را حفظ کرده ایم، آیا این وضع بد فرهنگی مفاسد اخلاقی و بدحجابی که در جامعه امروز ما حاکم است رسوایی اختلاس هزاران میلیارد تومانی و نغمه های اختلافی که میان بعضی از اصولگرایان پیدا شده آیا اینها با دستاوردهای انقلاب و دفاع مقدس سازگار است؟
چرا جلو مفاسد اقتصادی از قبل گرفته نشد تا به اینجا برسد؟ چرا از مفاسد اخلاقی جلوگیری نمی شود؟ (البته پیشرفت ها و موفقیت ها را هرگز انکار نمی توان کرد)
نکته دیگر این که اخیراً جمعی از دولتمردان یکی از کشورهای همسایه یعنی ترکیه ضمن ادعای اسلام خواهی از پشت خنجر به مسلمانان می زنند و با ایجاد سپر موشکی ناتو تمام منطقه را به خطر انداخته اند و اسرائیل را با این کار بسیار خوشحال کرده اند هر چند در ظاهر جنگ زرگری با اسرائیل دارند.
باید تمام مردم منطقه و خود مسلمانان ترکیه در برابر این کار خطرناک بخروشند و فریاد زنند و این کار را محکوم کنند، چرا در کشور ما همه در برابر این خطر بزرگ خاموش هستند. چرا محکوم نمی کنند، ارتباط ها به جای خود ولی خطاها را باید محکوم کرد.
کار زشت دیگر این که آنها برای حمایت از اسرائیل کردند این بود که دست در دست آمریکا و عربستان سعودی گذارده و اقلیتی را در سوریه با سلاح مجهز می کنند که یا حکومت این کشور را در دست بگیرند و یا آن را مانند لیبی به ویرانه ای تبدیل کنند و با ایجاد جنگ داخلی گروه زیادی از مسلمانان را به کشتن دهند و مقاومت آنها را در برابر اسرائیل در هم بشکنند.
درست است که حکومت سوریه باید در اصلاحات شتاب کند و از خشونت دست بردارد، و ما بر این امر تأکید می کنیم اما چرا این مثلث شوم می خواهد آن حکومت را ساقط کند آیا سوریه گناهی جز این دارد که در خط مقدم مبارزه با اسرائیل قرار دارد و در کنار آزادیخواهان لبنان گام بر می دارد چرا یک کشور اسلامی این گونه به حمایت اسرائیل برخاسته و در برابر آن ساکت هستیم.

 

برچسب ها :
captcha